Thursday, April 22, 2010

SAYUR JAMBU GOLOK A.K.A BUAH GAJUS

Hati Mamma at Thursday, April 22, 2010
Korang kenal tak jambu golok????
Hahahah kalu korang orang Timur kenal la kan..
Kawan-kawan Mamma yang kat barat, utara dan selatan plak panggil buah gajus..
Hari ni Mamma buat sayur lemak jambu golok + sotong gitu...hekhekhek
Lama sangat tak makan...

Hari tu ada sebut-sebut pasal jambu golok neh..
Tapi tadi masa pergi pasar ikan, terjumpa la pulak buah ni..
Kat kampung Mamma banyak la mende neh..
Tapi kat Melaka..hazab ko nak mencariknya..
Dikira makanan ekzotik neh kalu kat Melaka la...
(ekzotik la sangat..hahaha..balik kg belambak aje ada)
Semangat nak makan sayur lemak jambu golok ni..
Tak sabar nak balik lunch kat rumah..
Tapi kena masak la dulu..(ada aku kesah???)

Selepas 40 minit siap la lauknya..
Simple ajer..sayur pun tak payah goreng..
Telan bulat-bulat dari pasar (basuh dulu la yerk)



En. Papa makan dengan lahap..
Erk abang..makan perlahan-lahan la..tercekik karang...

Akhirya...
Licin dikerjakan kami berdua...alhamdulillah...
Sedap dan kenyang dari kita makan kat N*s* L*m*k A****b****sa tu...
Wat sakit hati ajerr..
Stetment tu En. Papa yang kata..huhu
Alah abang..tak try mana nak tau kan?? hehehe menjawab lagi
Lepas masak Mamma bergegas masuk opis
 

2 Tukang Tambah:

Lady SharpShouter on April 22, 2010 at 6:51 PM said...

uih, mcm sedap. tak penah tgk lauk ni..

Zamila Omar @ Mohammad on April 23, 2010 at 9:20 AM said...

memang sedap sangat hehehe
makanan ni cuma ada kat kelantan/terengganu aje..
luar dr 2 negeri ni mmg x penah jumpa..
anyway salam kenalan

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting