Saturday, April 17, 2010

SANGAT BENGAP

Hati Mamma at Saturday, April 17, 2010
Opss!! Tajuk di atas bukannya mengutuk orang lain atau pape pon..Saja kasi gempak sket..Mamma cuma hairan sajerk..bila Mamma bercucuk tanam sajork mesti ropanya macam gambar-gambar di bawah ini..Kenapa ek Mamma sangat albengapsi dalam menanam-nanam neh??? Dari dulu sampai la sekarang, kalau Mamma menanam je mesti tanaman x gemuks, tak canteks dan tec lagi macam tanaman orang lain..


Tengoklah!..separuh hidup, separuh lagi mati pokok bunga ini..
Separuh kuning separuh hijau pon ada..

Yang bentel-bentel cam tai* onta tu adalah baja organik lagik..
Dah la masa taruk tu bau tai* ayam sereban...macam pelihara ayam lak rasanya..huhu
Bokannya tak taruk baja.. tapi kenapa ek masih macam itu jogak ropanya???

Yang ni pon satu hal...
Rasa Mamma tanaman ni paling senang kot.. Sebab tak payah nak taruk-taruk baja neh..
Taruk air ajerk..tapi mainten koning yerk..urghhh
Bokan banyak sangat tanaman Mamma..
2 kerat aje pon...dah ropa macam itu, mematah semangat Mamma nak menanam lagi..
Macam pokok bunga neh....sama jogak..
Separuh koning dan separuh hijau...
Separoh berbunga, panjang dan tinggi..separoh lagi sebaliknya la...
Kalau tanaman ni semudah kat FarmVille kan besh....hurmm..... :(

*p/s : Mamma sangat kagom hokay pada yang tanam bonga-bongaan sampai penuh halaman yang mana tanaman itu pulak sangat gemoks, hijao pekat dan etc lagi la...hurmm..apa tips ek?? kasi la sket...nak jogak romah Mamma cantik menarik macam romah korang...penuh bongaan sampai rasa duduk dalam rimba gituk..haks :p

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting