Tuesday, April 6, 2010

JIWA KACAU

Hati Mamma at Tuesday, April 06, 2010
Mana tak kacaunya..sampai nak berbelog pun tak dapat..gusar hati Mamma...Lantai dapur Mamma tetiba keluar air...


Kawasan air keluar..
Mamma dah bayangkan duit Mamma akan terbang dalam RM3k++..
Sebab Top Cabinet yang kaler hitam tu bakal dirobohkan kerana batang paip yang tertanam kat dalam tu mungkin pecah...
waaaaaarrgggghhhh!!!!
Tall Cabinet Mamma terpaksa dialihkan dari kedudukan asal...
Dapur Mamma dah jadi macam tongkang pecah..
Hari-hari nak kena mop air yang keluar dari celahan mozek tu..
Air yang keluar akan mengalir perlahan-lahan sampai satu dapur basah...
Keadaan ini sudah berlarutan selama seminggu....
Waktu kesan kebocoran : 9 malam pada 27 Mac 2010
Ingat bekas air masak Mamma yang menitik terus membasahi lantai..[bekas air masak seperti dalam gambar kat Top Cabinet..sebalang ko!!]
9 pagi 28 Mac 2010 sudah banjir satu dapur..Mamma terasa macam lain macam!
Call kontraktor kabinet supaya datang alihkan kabinet...kalu tak boleh reput kabinet Mamma..
Dah tutup kepala paip kat depan pun boleh bocor lagi..apa hal ni...
.
.
.
Rupanya..jiran sebelah rumah Mamma yang bocor!
Fuhh legaaaaa....dapat tau Jumaat lepas 2 April 2010 jam 10 pagi...
Jiran SMS En. Papa bagitau rumah dia bocor jugak...try tutup kepala paip dia..
Terus dapur Mamma kering....
Kami kan berkongsi dinding..maklum la rumah teres..paip dia yang bocor..kami seminggu terseksa...
Tapi kesian jugak jiran kami tu..dah la bini tengah pantang...anak kecik lagi..
Dapur pulak buat hal..

Laluan dari hall ke dapur jadi sempit sebab Tall Cabinet tumpang duduk situ..
Sementara menunggu jiran kami siap baiki paip dia..kalu tak ada masalah..
Kami akan pasang balik semua kabinet yang suda tercabut itu...Harap tak ada pape la..

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting