Thursday, April 1, 2010

KIMI TUKAR PENJAGA LAGI

Hati Mamma at Thursday, April 01, 2010
Kisahnya..
Jom bayangkan pengunduran waktu 2 bulan lepas..hehehe..
Seminggu sebelum 30 Januari 2010..Mamma pergi amik Kimi masa balik dari kerja macam biasa dan maklumkan seminggu minggu depan Mamma cuti pergi JB sebab En. Papa Kursus Astro dan Mamma sambung cotti...Jadi Mamma cakap la kat Cik Lin yang esok Kimi tak datang sebab pergi JB ada hal..Penjaga Kimi yang bernama Cik Lin itu berkata : Akak pun nak bagitau ni....akak jaga Kimi sampai ujung Januari ajer yerk..Mamma terus kata Hokkay!..hahahah sebab utamanya..Cik Lin akan tinggalkan Kimi dalam rumah dikunci pintu gate tu dari luar sementara dia hantar anak dia pergi sekolah petang (sangat tidak masuk akal!) Mamma sangat risau sebab Kimi memang kadang-kadang nakalnya diluar jangkaan....satu lagi sebabnya Mamma dah mula tension dan tak puas hati dia jaga Kimi adalah kerana Cik Lin terlalu BERKIRA HOKKAY!!!!!..dan salah satu sebabnya lagi Mamma memang dah jumpa PENJAGA BARU si Kimi sebabnya dalam waktu dia jaga Kimi, Mamma dah memang pasang niat hujung Januari ni dia last makan gaji dengan Mamma..MAMMA TAK JAHAT SANGATKAN???????? ....Mamma tak tanya la kenapa tak nak jaga tapi Cik Lin cakap..letih sebab anak dia saja dah 4 orang tambah dengan anak sedara dia yang dia jaga memang tidur rumah dia sebab parent anak saudara dia tu duduk KL..erkss!..masa nak jaga kimi ko tak pikir yang ko ada 4 orang anak!..Mamma senyum je dan kata ok dan terus blah dengan beg pakaian Kimi. Jadi lagi 2 minggu lagi (yelah..Mamma kan cuti minggu depan tu) Kimi duduk dengan penjaga baru yang bernama Cik Misa..Dekat dengan taman kitorang..Cik Misa umur dalam hampir 50-an dan tak banyak bebudak kat rumah dia..Mamma sangat sokka sebab perangai Kimi akan berubah bila ramai bebudak..korang pun paham-paham la budak ni kan...dengarnya sekejap je apa yang kita cakap..jadi masuk 1 April ni dah 2 kali dah Mamma bayar gaji Cik Misa iaitu RM120 sebulan untuk sekerat hari (waktu lepas sekolah..mahal kan?? kalau satu hari baru RM180..tapi redha je la..kalau tidak hari-hari la Kimi melepak PID..lagi kesiann..)..Dengar-dengar cerita Cik Lin preggy lagi mabuk sampai tak boleh bangun..pada Mamma la..mungkin tu salah satu sebab dia tak nak jaga Kimi lagi..KOTTTT!!!

3 Tukang Tambah:

I want to lose weight on April 2, 2010 at 11:40 AM said...

Kat Tg Malim ni kalau anta Taska lepas sekolah, RM70 sahaja smpi 6.00 ptg

Khaleef time atuk ngn wan dia g Mekah, terpaksa la gak anta ke Taska

makcikrehan on April 2, 2010 at 1:25 PM said...

kalau cik misa tu dok dekat rawang, aku suh dia jaga mencah dgn asrap sekali! hehehe

Zamila Omar @ Mohammad on April 6, 2010 at 8:50 AM said...

zell : kat sini mmg mahal la..kadang aku tekanan jugek...taska kalu sekerat hari pun dlm RM50-60 je..tp aku segan nk anta taska sekerat hari sbb kimi belajar kat taska lain..taska kimi ni pulak..belajar sahaja..jaga tarak..huhu..kalu suruh org jaga mmg dia amik harga satu hari..

raihan : kalu ko sanggup apa salahnya..hehehe..ko carik la..mesti ada tp make sure dia ibu tunggal atau anak dh besar panjang..sbb dorg leh tumpu kat anak ko je..

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting