Friday, April 30, 2010

BAIKNYA MAK CIK DAN ABANG NEH

Hati Mamma at Friday, April 30, 2010
Rehat tengahari Jumaat ni memang awal kan..
Makanya Mamma pergi la Pasar Klebang untuk beli udang dan khailan
Sotong dah ada kat rumah
Malam ni nak buat Nasi Goreng Seafood :)
Tengahari ni Mamma sorang aje, makan jajan aje la kat rumah :p
Alas perot

Ingat nak beli udang dengan khailan terus aje balik tapi..
Tengok nenas beli nenas
Siap kasi percuma keledek :)
Terima kaseh Abang Pasar


Nampak plak Cili kat gerai sebelah Abang Pasar tadi punyalah cantik
Punya berkilat kulit dia
Terus je beli :p

Pandang pulak pisang orang buat masak lemak
Dan-dan je beli jugak
Tanya Mak Cik Pasar tu buat masak lemak pisang camne

Mamma : Mak cik..pisang ni camne nak masak yerk..saya bukan orang sini. 1st time jumpa makanan ni kat sini la, try makan sedap plak tapi nak buat tak reti
Mak Cik : Alah senang jer..ko blender bilis dengan bawang merah je. Nak taruk udang kering pun tak pe..kacau je dalam santan kelapa tu...
Mamma : ooOOooOOOoo macam tu je ke..tak pe la..saya nak pisang neh..hehe..Erk Mak Cik, kalu saya masak Isnin ni pisang ni masak ke dok? Kecut ke dok? Erk nak potong pisang ni camne..(aduu banyak la songeh :p)
Mak Cik : Tak...boleh je masak senin ni...potong cam ni hah..siap wat demo (aduuu punya la baiknya sebis!)..Meh Mak Cikbungkus kan
Abang Pasar : Ahah..boleh je kalu nak masak Isnin ni taruk lam peti. Kan taruk luar dia masak plak..
Mamma : Okey

Lepas borak ada Mak Cik juga tah dari mana datang jual belimbing kat Mak Cik Pasar ni
Aiiiii rezeki lagi, Mak cik Pasar kasi belimbing kat Mamma..
Bia pun sikit tapi Mamma hargainya weh..
Suka sangat sampai Mamma terlupa nak angkut pisang tapi tak bayar lagi
Balik bawak cili, udang, khailan dan nenas ajer..
Dalam kereta baru teringat..
Ingat tak nak pergi amik la kan
Bukan bayar pun lagi..hati setan berkata la neh
Tapi teringat Mak Cik Pasar tu punyalah baik duk layan Mamma itu ini
Siap tanya cara masak bagai
Makanya...

Nak masuk kerja lepas rehat tadi singgah gerai Mak Cik Pasar tu
Amik pisang tu la terus bayar
Sebab Mak Cik Pasar tu baik kan
Walaupun 1st time pergi gerai dia!


Ini lah pisangnya!
Pisang :RM1.00
Cili : RM1.00
Khailan : RM1.00
Nenas : RM1.30
Total membeli kat pasar tadi tu baru aje RM4.30!
Tak termasuk udang lah yerk..Udang RM8.00 1/2 kilo
Esok lusa kompom Mamma singgah lagi

* Kepada Mak Cik Pasar dan Abang Pasar tu...Mamma sayang kamu..hekhekhek :p
* Harp-harap rezeki kamu lagi melimpah ruah, banyak lagi dari apa yang kamu berikan pada Mamma..amenn
* Mesti korang pelikkan..nape Mamma nak masak pisang ni Isnin ni..(dari korang tanya meh Mamma jawab siap :p...Malam ni nak makan nasi goreng Seafood, Sabtu igt nak masak udang tu la ngan nenas, Ahad ni naik KL so tak payan masak..tu yang kena masak Isnin neh :p)
* Setel menu untuk 3 hari weh! :P

2 Tukang Tambah:

ezey on May 1, 2010 at 12:02 AM said...

aku baru mkn pisang masak lemak..abah aku masak..ohohohoh...ulam + budu + ikan bakar...sedap weh..

Mamma on May 4, 2010 at 10:33 AM said...

panda abah mu masak...suka aku dengo laki masak2 neh..
minggu ni mask lemak je aku..aduuu
igt pisang ni nk makan nge budu gak

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting