Monday, November 8, 2010

ADEH BUJANG TERUNA NI

Hati Mamma at Monday, November 08, 2010
Dasyat Si Bujang Teruna ni punya penangan!
Minggu lepas hari rabu 3 Nov 2010
Masa amik dia dari rumah Cik Misa
Cik Misa bagitahu yang beg Hakimi koyak

Koyak lagi!!!!
Ko kekoh ke apa beg tu Kimi!!!!
Ni dah 2 butir beg dah tahun ni
Koyak macam dalam gambar
Bukan siket2 punya koyak
Sampai boleh keluar buku seketol-seketol hah

Hari tu dah koyak
Pastu siap beli ganti baru April lepas
Mamma ada cerita kat sini kan
Korang layan lah dulu

Ini November nak kena tukar lagi ke nak oii??
Beg pulak tak nak kalah
Sama je mahal dengan henbeg pelesu Mamma
Asyik je nak ber'Ben-Ten'
Yang ori noks!!!

Gambar atas kiri : Beg baru yang koyak, beso siket dari beg sebelah
Gambar atas kanan : Beg lama yang koyak, kecit siket
Gambar bawah : Kiri beg baru beli April lepas, kanan beg beli awal tahun start sekolah

Masa Mamma buang
Kedua-dua beg ini adalah sangat baru
Sayang kan???
Tapi kalau baiki memang tak boleh sangat dah
Tak tahu nak jahit kat mana

Yang jadi masalahnya
Koyak tu tempat yang sama
Iaitu dimana tempat benang berpaut kat tepi lis tu
Cuma yang bezanya
Yang baru tu koyak tepi
Yang lama tu koyak bawah!

Buat masa ni Mamma tanak beli lagi beg Kimi
Tambah lagi beg dari cap yang sama!
Sangat2 buang duit Ai!!!!
Cukup saja Kimi bawak beg ini

Beg Cap Negeri Melaka
Di mana ianya percuma!!!! kekekeke

Semalam pergi beli groceries kan
Pensil warna ni dia dah hangkut sekali masuk troli
Nasib la ko dengan Papa Kimi oii
Kalau dengan Mamma memang ko tak dapat!

Sebabnya bulan lepas masa beli groceries jugak
Ko beli mende yang sama
Cuma bulan lepas ko amik yang 12 batang
Tapi bulan ni ko up amik yang 24 batang!!!!

Tak sampai sebulan ko duk asek korek korek korek
Sampai kontot semua 12 batang tu

Yang Mamma tekanannya
Beg rosak
Pensil warna baru siap amik kotak besar lagi
Ko tau tak????

Sekolah lagi 2 minggu aje nak cuti!!!!
Bukan 2 minggu lagi nak stat sekolaahhhhh!!!!

5 Tukang Tambah:

I want to lose weight on November 8, 2010 at 12:41 PM said...

Khaleef sangat jimat..
Aku lak tertunggu-tunggu bila nak beli kaler utk dia lagi..

Dia tak suka asah kaler & pensil sndr..
So, kaler2 dia sumer masih panjang cam baru..

aku lak rasa dengki dok asah pensil asal ada masa lapang :))

Mamma on November 8, 2010 at 3:09 PM said...

beza sgguh tebiat depa ni..
cam aku penah g umah ko..kaleef kan minum susu kultur tu satu sari..kimi lak, balik je dari pasaraya terus selongkar pastik, terus sedut teruh 5botol..saru betul aku

-NiD's- on November 9, 2010 at 4:20 PM said...

hahahahaha...takpalaa mama anak BUJANg sorang jer.....tudia skali hangkot 24btg terus..hahahah

Ema Jue on November 9, 2010 at 5:40 PM said...

mcm anak ema..kalau pergi pasaraya pasti minta belikan kaler.... setakat ni plg mak hanya 12 btg jea..tak sampai lg 24 btg tue... kalau pasar malam pasti nak belikan buku warna pulak... beg pun dah 2 kali tukar thn ni....

Mamma on November 12, 2010 at 2:51 PM said...

nida : sorang pun hagak2 la kan ;p
ema : tu la kan ema, nape la dorg ni cam sepesen je kalau ngan kaler ni huhuhu

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting