Tuesday, November 2, 2010

TERCABUT LAGI

Hati Mamma at Tuesday, November 02, 2010
Bukan nak tunjuk yang Mamma ni banyak emas!
Yang ada yang korang nampak aje
Tak ada maknyanya dalam peti besi tu
Tu pun ciput-ciput je saiznya ;p

Dah la ciput kan
Ini cincin asyik buat hal
Batu berlian eh bukan, batu zamrud, eh bukan jugak
Ala batu2 murah aje
Pastu asyik tercabut aje
Masuk kali ni dah 4-5 kali kot Mamma gi taruk batu tu
Letih dah!

Ini cincin tak ingat dapat masa mana keke
Cincin ni beli kat kedai emas kat Terengganu
Lagi sedih bila rantai yang masa batal air sembahyang tu
Pun ikut putus!
Tak sempat amik gambar rantai yang putus tu

Dua-dua barang tu sangat biasa-biasa saja
Sesuai sangat la Mamma pun biasa saja orangnya
*Ni nak bagitau tak rugi la sapa kawen ngan Mamma
Tak payah tunggu cincin belian besar penumbuk macam orang tu kekeke
*lagi nak mengata ko tau hahaha


Ini cincin yang satu lagi
Sama aje rupanya
Tapi ini emas campor dah
Yang kat atas tu emas 916
Kalau ada batu macam ni la rupanya ")

Masa mak nak balik Terengganu lepas Langkawi hari tu kan
Mamma terus je kasi kat Mak
Mintak tolong Mak betulkan kat kedai emas kat Terengganu
Memang kalau rosak hantar kedai kat Terengganu
Lagipun kat sana ramai sangat Melayu yang jadi tokey emas ni

Kat Melaka bukan tak ada
Tapi banyak kedai Cha Ya Nun Alif!
Pastu takut dorang2 ni tarik emas dari barang kita
Lagi la ciput barang Ai
Tak rela Yu!

3 Tukang Tambah:

Mohd Shazni. on November 6, 2010 at 4:59 PM said...

waw..emas2...haha...jga baek2 ye mamma..jgn kasik hilang lak..msti byk kenangan an dengan emas2 tuh..hehe..
hiasan luaran biar sederhana..
hiasan dalam biar cantik..
ta g2 mamma?

-NiD's- on November 9, 2010 at 4:19 PM said...

huhuhuuh.......aku pn lbh kurg sama ang..cincin tunang dL..ilang diamond atas nye..aku still pakai..walaupn kekadg tetarik-tarik benang..nak Lebor syg....huhu

Mamma on November 12, 2010 at 2:51 PM said...

mmg la sayang..nak trade in pun sayang..kenangan kan...
ko g taruk la batu dia tu huhu

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting