Friday, October 8, 2010

TAK RASA PUN NAK MASAK TAPI

Hati Mamma at Friday, October 08, 2010
Ye
Mamma tak rasa pun nak masak
Apatah lagi nak masak kari

Tapi pagi tadi En. Papa ni
Tak ada angin tak ada ribut
Tetiba lak pergi pasar tanpa diugut-ugut ;p

Masa kat PID tak pulak plan nak masak apa2 kan
Lunch tadi balik terus je buka peti capai ikan 2-3 ekor terus siang
*pagi tadi mana sempat nak siang. Pastu belen ikan yang belum siang lagi
tu petang ni la plak ;p


Buka peti teringat santan kotak yang buka hari tu
Ada lagi
Terus tumbuk bawang bagai
Laksanakan kari
Siap macam kat bawah

Itu sambal hakimi sudah dipanaskan
Kari ikan kembong
Sayur goreng kicap
Nasi Ai ready nak kena ngap!
Kesimpulan

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Membuktikan Mamma bukan seorang pembazirKenapa ek???
Asal Ai masak je terus selera datang
Bukan nak kata Mamma masak sedap
Bukan bukan bukan
Betul!

Walhal tadi tak rasa nak makan pun
Selalu camtu la
Kalu jiran sebelah kasi
Belum tentu aku nak jamah
Terok rasa perangai cam ni

Kalau orang lain
Sendiri masak tak selera nak makan
Tapi Ai????
hu hu hu

2 Tukang Tambah:

Lady SharpShouter on October 9, 2010 at 1:57 AM said...

mujur pinggan ada corak bebunga, kalo idak kompem lagi nampak lincin licin lincau. haha

Mamma on October 9, 2010 at 10:03 PM said...

ko mmg kejam tau!!!
huwa huwa huwaaa ;)

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting