Monday, October 4, 2010

KEK GULA HANGUS @ KEK SPAN

Hati Mamma at Monday, October 04, 2010
Malam semalam ada open house Taman Pasir Emas
Tempat Ai laki bini berteduh la tu
Rasa nak sponsor Kek Gula Hangus
Malam ni Ai cerita pasal open house plak yer

Tengahari terus pergi beli barang
Termasuk loyang bakar kek
Alah tengahari yang beli basikal Kimi tu jugak la

Dah balik rumah
Yang kata terus tidur kekdahnya
Yang betul nya kan... tak tidur pun pssstt psssstttt
Tak baik ko tau, aku bukan dasar lagi hehe

Operasi dimulakan



Tapi make sure gula hangus dah dibuat dahulu
Kemudian sejukkan yerk


Ni Adunan mentega sama telur yang dah siap putar
Sama gandum


Kemudian campurkan kedua adunan
Sangat banyak okeyy ;)


Ni la loyang yang ai beli
Agak besar sebab adunan banyak
Biasa Mamma buat mesti 2x bakar
Sebab tanak 2x bakar, tu yang rembat loyang ni
Sekali

.

.

.

.

.

.

Hasilnya ini la
Kena buat 2x bakar jugak
Sebab loyang yang ai beli tu besar sangat la pulak
Tak muat oven
Rugi Ai RM18.90 tau
huwaa huwaa huwaa

5 Tukang Tambah:

Lady SharpShouter on October 4, 2010 at 11:24 AM said...

hahahahahhaa.cerita ngebat betul beli loyang besar. sekali tak muat oven. gelak sama dia. hahahahaha

Mamma on October 4, 2010 at 11:28 AM said...

yu saja je tau
cari can nak gelakkan ai saje tau

p/s : igt nk tukar balik tp dh calar2 lak kesan senduk sbb duk kacau2 lam loyang tu huhuhu

QIQA on October 4, 2010 at 12:19 PM said...

sedapnya weii..

QIQA on October 4, 2010 at 12:19 PM said...

sedapnya weii..

Mamma on October 4, 2010 at 1:49 PM said...

ko nak oder cam kakak taman aku tu ke
kekekek ;p

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting