Tuesday, October 5, 2010

BANGEY!!

Hati Mamma at Tuesday, October 05, 2010
Korang rajing dengor perkataang bangey dok?
Perkataang ni asal dari kelantang
Kot bahase teranung bangang!
Clean & clear kalu korang dengor
Gua memang suke clean & clear ni
Luas je telinge kalau nok dengor

Mana doknye
Jumaak lepah bersamaang 24 Sept 2010
Rumoh pengerusi gua ade buak openg house
Gua sefamily pergi la
Bowok la anok tunggal kesanyangang kitorang
Iaitu Hakimi!

Dalang aku duk beramah mesre dengeng jirang tetangga
Sambil jamu peruk
*memang sengaje tahang makang sebab nok melantok kat rumoh pengerusi

Ni yang gua nok citer ni
Bukang gua nok ngutuk pengerusi
Pengerusi gua ngang (ngam) tau! ;p

Kimi & the geng biase la
Lari sane lari sini
Maing2 je and dok kacau orang langsung
Sebab duk leka main keter menang ferrari milik tuang rumoh

Keter tu ada dalang 3-4 butir kot
Cukup la dorang and the geng maing sorang satu
Gaduh sikit2 aku no hal
Biase lah budok2

Sekali perut dah jamu
Tekok pung dokk leh nok masuk lagi
Doh full teng kekdohnye ;p
Gua pung nok balik ah

Gua cari Kimi
Tengok dia kat luar doh
Bila masa tah dia keluor
Tadi duk maing depang mata je dalang rumoh

Sekali tuh gua tengok one of my neber ni duk cakap ngang dia tunduk2
Sekali gua dengor uncle tu tanye
Bakpe gigit tangang die
Gua terkejut berok la
Nape Kimi gigit tangang uncle tu?

Setau gua lok
Kimi dok akan buat orang kalu orang dok usik dia
Ya!! gua tau doh dia nakal sana sini
Tapi dok kacau orang
Dia nakal hal dia aje pung!

Gua suruh minta maaf la kang walaupung gua tahu dok tau citer sebenor
*Elok nok nyebelohkan anok secara mebabi buta!
Kimi pulok bermatian tanok minta maaf
Tanya gak kat uncle tu kenape kang?
*Uncle tu tua sket je dari gua
Gua letih suruh dia minta maaf tapi dia Kimi tetap degil tanok minta maaf
Masa tu dia terkencing dalam seluar doh!
Gua terus balik je la

Sekali kat paip luor rumoh
Gua buke baju dia yang lenjung denge peluh and kenceng dia tu
Sekali gua nampak lebam kat area tengoh betul2 bawoh tulang rusuk dia ada kesang kene cubit
Kene cubit sampai tekencing!
Dok gua nok kate bangang!
Sapa la yang cubit dia macang gitu lalu

Gua rase nok sumpah2 je sebab
Orang tu tadok pikiran gamoknya
Dia dok sedor ke yang dia deal dengan budok!
Sapa gitu dia cubit
Yes gua penoh gok cubit dia
Tapi gua ni mok dia bodoh!
Dan gua dok penoh cubit anok orang sapa gitu lalu!
Walaupun anok2 dorang lebih dari pelesit
Gua dok amik pot pung!
Lantok la anok korang!

Masuk rumoh mase nok tido
Gua slow tolk nge Kimi
Tanya elok2 sapa yang buat camtu
Terus dia sedih
Gua pun naik sedih jugok ;(
Dia kate Uncle hok ade misai tu, baju wahite dang ade misai
Gua dok leh nak bayang sape
Tanok la tuduh sapa2

Sekali baru semalang gua dapat tau orangnye
Sebab orang tamang gua ada wat open house lagi
So duk kumpul2 la reramai sambil beramah mesra lagi
Sekali keluar gossik pasal cubit2 ni
Ada orang napok Kimi kene cubit

Tanya2 la kang
Gua bukan nok gi serang pong
Cuma lepah ni nak alert aje la
Nape leh orang tu cubit Kimi?
Sekali kuar citer
Yang orang tu konon nak usik Kimi
Masa ni kat luor rumoh doh

Orang tu amik keter menan ferrari Kimi
Dia usik Kimi, Kimi mintak dia dok beri jugok
Pastu Kimi amik rokok dia wat lari pulok
So korang rasa fair dok?

Pastu dia kejor Kimi nok amik rokok dia sampai dia nok jatuh
*terpelecot gamoknya. tuhang bayo cash la tu. doh budok tu elok2 maing ko kacau
Dia doh malu agoknya sebab orang ramai atau dia doh bengang
Sebab kejor kimi sapa nok jatuh kang
Tu yang dia cubit Kimi masa dapat kejor Kimi tu
Ulang suara sampai terkencing okayyy!!!!
Korang nok tau sapa????

Orangnya yang kene gigit tulah!
Gua dok pasti la masa mana Kimi gigit uncle dok sedor diri tu

Gua tensen sampai pagi ni
Gua naik sebok kat dade
Masa kakok tu cerita semalam
Mata gua ada genang air mate sket2
Kakok tu perasang jugok
Biasa la kakok tu kata, sape dok maroh kang?
Gua ni kang hati pingk!
Muke gua doh macam apa

Masa balik gua tanya lagi sapa buat
Baru malang (malam) tadi Kimi cerita dengeng betol sama macang kakok tu cerita
Setelah gua tau cerita sebenor dang baru gua pahang (paham) cerita Kimi
Sebelom ni Kimi cerita tapi gua dok pahang!

Kimi cerita :

Uncle tuuuuuu ~ mulut muncung okay
Yang ada misai white, baju white, rambut wahite
Mulut hitam tu... ~ mulut hitam tu, masa ni sumpah gua gelak!
Dia amik kete kimi

pastu ~ gua tanya

Pastu kimi lari amik rokok dia
Kimi gigit laaaa
pastu dia cubit kimi tauuuuuu ~ muncung lagi

Dang soh lah kakok tu cerita sama cam kimi citer!!

Gua selalu pesang ke Kimi tu
Waktu sangat sesuai nak pesan atau nasihat anok
Masa dia tidor dan nok tidor
Tu waktu sangat baik untuk menasihati anok
Gua amal masa Kimi bayi
Sampai sekarang
Try la korang yang ade anok buat
Aku tengok menjadi
Tapi memang makan masa
Selain doa mok bapok sendiri
Terutama mok2 ni
Doa dorang sangat makbul untuk anok2
Try lah!

Tapi gua tetap tau perangai anok gua
Dia DOKKANG BUAT ORANG KALU ORANG DOK BUAT KE DIA DULU

*Ini dari story dari Kimi & penduduk TPE
Thank akak sebab kongsi cerita ;(

6 Tukang Tambah:

Zalia Hezlin Abolah Zawawi on October 5, 2010 at 11:02 AM said...

Kalau anak aku kena.. konpem dah bersemuka dah :|

Tak cukup aku.. leh cukupkan korem ngn bawak nenek dia yg sentiasa emotional kalau kena bab cucu dia..

azrin on October 5, 2010 at 11:50 AM said...

mmg hangin tul la..tak paham org tua peel mcm ni....ingat anak die ker..suke hati je....ko jumpa die tergolek tepi simpang..ko tgk je...jgn tolong...huhuh

Iman's Umi on October 5, 2010 at 12:35 PM said...

Mmg sakit ati baca en3 ni, sendiri cri psl nk salahkn budak, mmg ptt pn Kimi x nk mintak maaf ngan dia....tp the best baca adalah ayat2 dlm bahase ganung ni, kelako, gelak dok sedar diri saye, lame dok cakak ganung, kalu klate dia dok kato bangey, dio kato bengong terus je Mamma. Misai putih mulut itam...kelako2.

Mamma on October 6, 2010 at 9:28 AM said...

zell : ko paham ke zel? kkeekekeke
aku dh janji ngan akak tu tanak kecoh..sbb kalu aku tanya uncle mulut hitam tu..ramai saksi terlibat..dan saksi2 tu tanak gadoh2

azrin : aku tgk dia sikit punya baik..selalunya mmg dia ni suka sakat hakimi..tp ni terover plak sbb maybe dia dh nak terjatuh..bengang sudh dtg!
ubit t
iman umi : gerang sgt tu tubik bahase sdiri lok..mulut hitang la sbb hisak rokok..hahaha

p/s : 2 hr tau baru hilang kesan cubit tu sob sob sob

HafidzaHalim on October 6, 2010 at 10:59 AM said...

sian kimi....

Mamma on October 6, 2010 at 12:23 PM said...

kan??? huhu

Lilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting