Thursday, October 7, 2010

NASI LEMAK LAGIIII

Hati Mamma at Thursday, October 07, 2010
Atas permintaan si bujang teruna ;p
Nak makan sambal bilis macam semalam
Makanya penuh dedikasi kat dapur

Tercipta lagilah Nasi Lemak untuk 2 hari berturut-turut
kekekeke
Mamma makan tiga pat suap je
Sambil2 suap dia

Pastu tanya dia nak bekal tak?
Ingat tanak dah
Sekali

Nak Mamma!!! ;))


Sambal pagi tadi
Mamma buat banyak sket dari semalam
Agak2 boleh tahan untuk 2 bulan
Stok tekak kimi kan??? ;p

Sambal tu memang agak sedap rasanyalah
Rasa dia agak lain sikit
Manis2 bawang
Sebab cara buat ni dapat dari Kak Bibah
Akak yang jaga Kimi 2 org sebelom Kak Misa
huhuhu

Meh nak kasi sket cara buat

Tumis bawang merah/besar semata dalam minyak
Dah garing masukkan cili
Masukkan belacan sket
Pastu goreng sampai cili masak
Kalau nak pekat tak payah masuk air
Kalau nak cair masukkan air sukati
Masukkan bilis yang siap goreng atau bilis x goreng
Masukkan perasa
Tak payah garam sebab nanti lama-lama masin bilis tu serap kat cili
*xperlu bawang putih

Tu saje ye cik-cik puan-paun sekalian ;p

Sampai opis
Ai layan Kek Gula Hangus @ Span
Yang buat hari tu ;p

Ini last dah
Tinggal banyak ni saja
Suruh En. Papa bawakkan untuk mak mentua Ai dia tanak
Ai ngap lah! hahahaha

Cun tak span dia???
Boleh basuh pinggan tau hehehehe

5 Tukang Tambah:

I want to lose weight on October 7, 2010 at 9:54 AM said...

Khaleef jangan harap laa nak makan benda2 berwarna camni.. lebih-lebih lagi merah..

Hidup dia hanya sup + nasi + ayam

apak cikidong on October 7, 2010 at 11:27 AM said...

nak kek!!!

Mamma on October 7, 2010 at 12:26 PM said...

zell : anak aku semua hadap!
susu je tanak hadap!

apak cikidong : meh la..ada sket je lg ni huhu

apak cikidong on October 7, 2010 at 1:07 PM said...

muahahaha mcm dekat je la nak pegi...

Mamma on October 7, 2010 at 4:28 PM said...

melaka aje pon..mmg xjauh keke

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting