Tuesday, October 12, 2010

SIAP JUGAK

Hati Mamma at Tuesday, October 12, 2010
Nak masak tapi gas pulak habis
Okey terus call tokey gas melayu
Katanya kejap lagi sampai
Masa ni baru pukul 6 lepas balik kerja tadi

1o minit tunggu tak sampai jugak
Okey takpe
Mamma keluarkan udang
Sebab Mamma nak masak ni
Sambal Udang Fresh dari perahu huhuhu
Udang dia besar2 + kecit2


.
.
.
10 minit..
Tak sampai jugak
.
.
.
Okey Mamma masak nasi dulu la

.
.
.
30 minit..
Tak sampai jugak
Sampai nasi masak pun Mamma still tunggu
.
.
.
45 minit..
Okey Mamma potong bawang dulu
Siap blender
.
.
.
Tak sampai jugak
.
.
.
Mula bosam
.
.
.
Apron dah bukak ni
Angin dah naik kepala

.
.
.
Mamma call tokey gas tu

'Hah, dah anta belom gas yang saya pesan tadi?? '
'belom, jap lagi yerk'
'Dah tak payah!!'
'erk, okey'
*dari dialog atas, korang agakla mana satu Mamma

Sejam ko Mamma tunggu gas tu
Padahal bukan jauh pun kedai
Sebelah taman aje pon
Ni lah orang melayu kalau meniaga

Dekat taman depan ada je kedai runcit tapi kedai cina
Tapi niat hati nak tolong sesama bangsa!

Terus cari kunci kuda hitam
Terus je pergi kedai cina depan taman tu jugak

Standby nak naik kuda hitam

Malang sekali lagi
Gas dah habis pulak
huwa huwa huwa

Dah la Kimi tinggal sorang kat rumah
Tak boleh jadi
Balik mandikan Kimi dulu

7.30pm keluar balik cari gas
Dapat ;))

Mula operasi memasak pukul lapan Yuuu!!!!


8.45 mlm siap jugak
Dari atas kanan : asam pedas ahad lepas, sambal udang,
Sayur kacang & ikan goreng
*Suka asam pedas yang lebih 1 hari sbb kuah dia lagi terasa ;p

Ikan goreng tu ingat nak goreng 2 ekor
Tapi dah lewat selera Mamma pun dah katup
Goreng sekor je untuk Papa

Tarik tuala terus mandi

9.00 mlm terus makan
Makan dengan Kimi

Lepas makan nak tidurkan Kimi
Tapi tak lepas sebab masa amik dia tadi kat rumah Cik Misa
Dia tengah tido pulak
Maka bercinta la Mamma nak tidokan dia

Tengah2 nak suruh tido
Dia nak makan lagi dengan Papa yang baru balik kerja
Urghhhhh tensen weh

Tapi sejak dua menjak ni
Kimi sangat kuat Makan
Risau gak ni, sebab takut obey pulak

Hari ahad lepas
Masa Mamma masak Asam Pedas
Tiga kali makan nasi
Apa kes????
urghhh

p/s : Nape aku beriya2 nak masak jugak even dah lewat???
Kalu korang mesti xmasakkan sbb bersusah payah sampai macam tu,
baik makan kat kedai je ork??
~~~~~~Sebabnya aku dah masak nasi tu!!!! Sapa nak makan????
Takkan nak makan nasi goreng lagi pagi esokkk weh
Pagi tadi dah makan nasi gorenggg urghhh

5 Tukang Tambah:

alinac lover on October 13, 2010 at 2:37 AM said...

kalo saya..saya msak jugak lewat2 pon..hhee

Mamma on October 13, 2010 at 8:46 AM said...

tu lah kan...
semangat kena kuat time2 camni hehe

petisuara on October 13, 2010 at 10:36 AM said...

hihi..nsb baik tukang gas kt umah sy okay je..cpt dan pantas..hihi

Iman's Umi on October 13, 2010 at 10:42 AM said...

INI MMG SY X SUKA, INGT KITA NI TUNGGUL KE LEH TGGU LAMA2...KLU ORG KATA GAS ABIS TU, MAKNANYA NK CPTLA NK MSK, KLU NK TGGU LELAMA MSTILAH ORG BGTAU ANTA ESOK PN X PE...X SEKOLAH JUGAK LA TU KOT MAMMA.

Mamma on October 13, 2010 at 10:46 AM said...

petisuara : nak no phone tukang gas tu ngeeee ;p

umi : ye, masa oder tu sy ckp nak skang sbb nak masak..tapi sejam gak nunggu..sekolah kot tp kelas corot kekeke

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting