Wednesday, July 21, 2010

TAK SEMPAT SIAP

Hati Mamma at Wednesday, July 21, 2010
Hari ni Mamma cuti
Sebab Mamma pergi beli barang nak buat kuih raya

Heboh nau kawan Mamma sorang ni
Nama dia Kak Yanti
Suruh Mamma amik tempahan
Maknanya biz kuih raya la taun ni

Mamma dah bgtau yang Mamma tadok masa kan
Dah keje kata kooo
Alih2 dia kata

"Takpe, aku akan jadi pekerja ko"

Hahahahha
Dia dah berjaya pujuk Mamma
So start biz kuih raya taun ni

Dah cuti-cuti macam ni
Masa pn banyak lagi
Terus ingat nak buat kuih untuk tester aje
Masa nak buka tin planta

Sssrrrreeeetttt

Nah amik ko

Dalam jugak luka ni
Dalam dekat 3 jam jugak darah tak henti mengalir
Itu pic sudah taruk iodin

Makanya kuih tester tak sempat buat
Terus pergi klinik
Pastu singgah rumah kawan Mamma
Orang panggil dia Mak Cik
Aporah padahal muda lagik! :p

Tanya dia nak tolong Mamma siapkan tempahan tak
Dia SETUJUU
Suka suka suka

Makanya boleh amik tempahan lebih sikit
Sebab dah ada 2 orang pekerja yang dedikasi

Tester kuih raya esok la siapkan
Pekerja datang tolong buatkan

Oh ya lupa nak cakap
Mamma amik tempahan kuih biasa2 saja
3 jenis kuih saja
Kan banyak2 takut tak larat

Almond London
Sarang Semut
Crunchy Choc

Semua harga biskut adalah sama iaitu RM20 untuk 50 pcs
;-)

8 Tukang Tambah:

Shu Shinju on July 21, 2010 at 4:59 PM said...

adoi....sakitnye jari....

-NiD's- on July 21, 2010 at 5:15 PM said...

alamak...bLom g beribU BiskUt ghaya siap...dh jarik luka bedarah.........

Mamma on July 21, 2010 at 8:53 PM said...

shu : tak sakit sgt tp darah byk gila :(

nid's : sebijik pn x siap nk mimpi beribu plak haha

IMAN'S UMI on July 22, 2010 at 9:00 AM said...

xpe luka mamma, tu pengorbanan namanya.

Lady SharpShouter on July 22, 2010 at 10:34 AM said...

darah ada kena planta tak? kalo makan bleh jadi raja bersiung nanti. haha

Mamma on July 22, 2010 at 12:57 PM said...

imans umi : pengorbanan nak berjaya ke weh?? :p

lady ss :dah kena terus stop je sbb drah dah menitik2 kat lantai..
tu yg xsempat siap tu..sesuai ngan tajuk kata koo :)

IMAN'S UMI on July 22, 2010 at 1:16 PM said...

Ye..betullah tu...usaha tangga kejayaan...bersakit2 dan luka dlu, bersenang2 dpt tempahan kemudian...hehehe

Mamma on July 22, 2010 at 1:29 PM said...

imans umi : i lap u lah! :p

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting