Monday, July 12, 2010

2ND PAJERI NENAS

Hati Mamma at Monday, July 12, 2010
Balik rehat tadi
Sekali lagi
Sempat lagi Mamma masakkan Pajeri Nenas
Untuk kali ke-2
Sebab hari tu makan cam selesa sangat2 je ngan anak perut

Siap masak je
terus terkam makan cam singa lapar kekdahnya
Dengan nasi panas

*xleh nak snap gambo.
Sebab camera phone dah tadok bateri.
Chager pulak rosak.*


Pastu siap ulam dengan kacang botol
4 botol gak Mamma telan *erkss

Makan macam tu je
Tadok ikan ke apa ke sebagai sumber protin
Tibaiiii jugak sampai licin

Tapi tengah makan duk bercakap gak sengsorang

Nape tak wape nak kittt neh??
Takkan buat kali ke-2 lagi kurengg dari yang pertama buat dulu tuuuu
Ke sebab aku guna rempah Kari
Ikan Cap Adabi
Dulu guna rempah Cap Bunga Ros import dari Terengganu

Korang tengok la weiii
Salah rempah lagi
Tadok salah badan yang tak pandai masak nehh :-p

Siap makan terus basuh tangan
Pastu rasa mata nak tengok arah dapur sendiri yang baru lepas lap tadi
Pastu ternampak cantik je kerisik duduk sebaris dengan garam kunyit Aii

Laaa patut la tak wapee kitttt
Kerisik aku tak tarukkk!!!!

Ko tengok lagi sekali
Kerisik pulak yang jadi punca tak kittt

Kalu taruk kerisik mesti dah perghhh ni

Aii sangat-sangat terlupa yu!!
Lain kali Aii buat sedap-sedap gitu!!
Pastu taruk kerisik banyak-banyak!!

Pas entry ni keluar
korang buat-buat la mintak resepi ni
Ambik la ati aii skett!!!
wawawawawawawaw!!!!!

6 Tukang Tambah:

makcikrehan on July 12, 2010 at 4:27 PM said...

ahahahah... kalo ko dok sebelah umah aku.. aku dha pass terung aku tu suh ko pajerikan beliau. sampai ke sudah terung tu kecut dlm peti ais aku wei :))

Mamma on July 12, 2010 at 4:39 PM said...

aku tak pernah makan pajeri terung weii..apa rasa??? :p

♥xaturen♥ on July 12, 2010 at 6:10 PM said...

pajeri la sedap,.. tp dah lama tak makan pajeri Mak i buat..! huuwaa..

Mamma on July 12, 2010 at 9:39 PM said...

xaturen : pergi la Balik kampong skang jugek!! :P..
KIM SALAM KAT MAK YUU :P

IMAN'S UMI on July 13, 2010 at 8:54 AM said...

Mamma, x tau plak penjodoh bilangan kacang botol ialah botol...kelakar smpi 4 botol Mamma mkn kcg botol...wakakaka

Mamma on July 13, 2010 at 9:04 AM said...

imans umi : nak awek muda try la hari2 makan 4 botol kacang botol! haha

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting