Sunday, July 11, 2010

PAPA & THE SUNDUK!

Hati Mamma at Sunday, July 11, 2010
Ini kali kedua En. Papa berjinak-jinak dengan sunduk
Kan dah bagi tau
Sebelom ni tatau pape
Sunduk pun tak kenal tau
Maklum anak bungsu *sekali lagi mention anak bungsu. Apa kes!

Ini bukan main-main sunduk haha
Sebelom ni memang En. Papa asst. yang sgt dedikasi time di dapor
Tak puas hati jadi asst. aje katanya
Skang kena promot diri sendiri jadi Chef Manager pulak!

Main sunduk yang pertama dulu jadi la Sambal Udang
Tapi tak sempat nak snappp :'(

Kali ni main sunduk supaya jadi Sambal Kupang
Ajar sundukkan sambal-sambal dulu
Nanti dah terer Mamma suruh sunduk gulai pulak
Ada brann??? haks

Mamma balik kerja kamis lepas
En. Papa dah belikan kupang
Angin lintang En. Papa datang
Katanya dia nak main sunduk-sunduk :-p
Maka Mamma kena redha dan hoyyeyyy

Betol la korang cakap
Kali pertama atau kali kedua main sunduk
Takkan dah pandai teruskan
Nak nak lagi dia tak kenal sunduk selama ni

Okey
Dari kupas bawang sampai la tumis
Semua Mamma cakapkan
Tapi menggunakan tangan dan kaki En. Papa haha
Kalau main cakap je mana boleh siap
Perut pun takkan kenyang

Jadi hasil kena sunduk tadi tu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sambal Kupang
Seumur hidup Mamma, 3 kali baru makan mende ni
Tu pun masak sambal aje

Maka Mamma siapkan sayur dengan masak nasi aje
Rasa dia
Hurmm boleh celen kedai bakar depan taman haha
Boleh la dari kebulur tunggu cakap je tapi tak siap-siap!

Senang la Mak lepas ni
Rasa malas sket je terus ngelat sakit pala!

hahahahha *gelak nyah* awwww

8 Tukang Tambah:

Pn Mama Atie on July 12, 2010 at 9:14 AM said...

ha..ha..... nampak gayanya Laki kita dah sama...dah masuk ceruk dapur dah...he...

Mamma on July 12, 2010 at 10:09 AM said...

dia masuk dh lama atie..
cuma jadi asst..
tapi skang dh jadi chef manager :')

cikidong on July 12, 2010 at 2:29 PM said...

wahhhhhhhhhh!! pandainye dia masak!!!

Mamma on July 12, 2010 at 3:14 PM said...

cikidong : jom la masak sama papa kita :-) pastu makan asing2 ngeh3

ena on July 13, 2010 at 9:12 AM said...

wahhh... mana aci weh! laki aku main senduk kat sink je.. jadik tukang cuci tak upgrade2 dari dulu haha...


*benda tu ko panggil lala ek? aku panggil kupang hehe

Mamma on July 13, 2010 at 9:19 AM said...

ena : anto dia kelas masak aje nyah! haha apa susah!

**wo wo wo ..mmg kupang lerss... aku tuka skang** malu ehhh :')

nuraitul on July 14, 2010 at 8:45 AM said...

bestnye ble encik suami yang masak.. sedap tak akak..?? :)

Mamma on July 14, 2010 at 8:47 AM said...

nuraitul : sedap???? hak hak hak
boleh la lepas tembolok kami anak beranak haha

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting