Thursday, May 13, 2010

RINDU KIMI YANG KENA TINGGAL

Hati Mamma at Thursday, May 13, 2010
Sah-sah la sekarang Mamma kat Tanjung Malim
Baca entry lepas kan?
Tidur rumah penaja offko Paun Puan Zalia a.k.a Mummy Kaleep a.k.a Mummy Ahmad
Duk asyik teringat kat Kimi plak
Dah lama rasanya tak tinggalkan dia dengan En. Papa
Last sekali masa pergi kursus kat Penang Feb 2009 huk

Tak ada nak babap bontot Kimi
Tak ada nak cobit Kimi
Tak ada nak marah- tak tentu pasal kat Kimi (sepahkan rumah.. pasal la kan?)
Tak ada nak marahkan Kimi sebab minum air bergelas-gelas
Pastu kena anta toilet berkali-kali (aiisshhh)
Tak de
Takk dee
Takkk deee !!!

Masa belom datang sini semalam
Banyak pesanan untuk En. Papa

Abang, nanti kalu nak amik Kimi
Pergi beli makanan dulu pastu bungkus
Jangan makan kedai
Takut Kimi lari ke jalan masa Abang tengah makan
PARAH!!! (pernah berlaku)
Jadi makan kat rumah aje

Abang..kalu rajin tolong la mop rumah
Abang kan rest 3 hari
(Mana nak cari kompeni kerja 4 hari, off 3 hari)
Kimi pergi sekolah Abang pun duduk saja gak kan

Abang jangan lupa siram pokok kat FarmVille belakang rumah
Pokok limau purut, serai dengan kunyit
Nantikan layu plak
Kan jiran-jiran tak boleh nak amik lagi
Sebab dah mampos

Abang tolong bangitau Cik Misa (penjaga Kimi)
Ayang pergi Perak
Lupa nak bagi tau hari tu

Abang jangan lupa itu
Abang jangan lupa ini
Abang itu
Abang ini

Malam tadi sms En. Papa
Kimi tanya Mamma tak?

SMS berbunyi "Mamma kerja, Kimi duduk dengan Papa laaa"
Ayat Kimi macam berjurus aje

Dan tu jugak Mamma call En. Papa

Mamma : Abang kat mana ni?
En. Papa : Kat dalam kereta..bawak Kimi round
Mamma : OoooOooo..Kimi mana? Notty tak?
En. Papa : Ada ni hah..baik aje
Kimi : Hello Mamma
Mamma : Hellooo..Kimi kat mana ni?
Kimi : Jumpa kawan Papa tadi..Papa antar barang kat kawan dia (ceh papa tak cakap pon pergi anta barang)
Mamma : Antar barang?
Kimi : Ye la..antar barang kat kawan Papa laaa (barang motor la tuh!)..Mamma kerja ke? Mamma kat mana?
Mamma :Iyer la Mamma kerja...Mamma kat Perak
Kimi : oOOoo bewakk (means ber*k)
Mamma : Eeehh bukan..hurmm Mamma kat KL la senang (malas nak explain)
Kimi : ooOOoo KL..KL tu apa?
Mamma : Kuala Lumpur la (nanti ko dah besar Mamma bgtaulah!)
Kimi : oOOoo
Mamm : Kimi...Kimi jangan notty ye..Mamma tak ada (pesanan bermula dah)
Kimi : Okkey
Mamma : Kimi jangan pukul2 Papa ye (yang En. Papa pulak diam ajer orang tu buat dia, mana tak Kimi naik syehh pukul dia)
Kimi : Okkey
Mamma : Kimi nanti balik Kimi terus tido yer, esok nak sekolah
Kimi : Okkey
Mamma : Sebelom tidur Kimi g kencing dulu ye
Kimi : Okkey
Mamma : Lepas tu jangan lupa baca doa tido
Kimi : Okkey
Mamma : Baca doa halau setan skali
Kimi : Okkey (aisshh apa kena budak ni asek ok ajee)
Mamma : Istifar jugak tau
Kimi : Okkey
Mamma : Pastu mengucap sekali tau
Kimi : Okkey (erkkk)
Mamma : Okey lah..letak la..
Kimi : Okkey byeee

Isskkk bukan main hepi aje Kimi neh
Erkkkss
Terlepas dengan cengkaman Mamma!

5 Tukang Tambah:

My Lil' Princess, My Hubby, My World on May 13, 2010 at 8:34 AM said...

Patuh je Kimi, okey manjang...okey kot En. Papa jaga dia...

Mamma on May 13, 2010 at 8:36 AM said...

Kimi tu xkesah mana pon mamma dia x ada :)
hidup tetap diteruskan

CiK NuNu on May 13, 2010 at 9:05 AM said...

hehehe...
semua jawapan o.k jer tuk mamma dia..
kasi x mo riso... hoho.
anak yang baik...

lynda_hani on May 13, 2010 at 9:11 AM said...

hahaha ila.. anak ko rasa bebas! sebab selama ni dok dengar ko marah dan membebel jek! So hari ni dia rasa aman tenteram.. ekekek.. gurau je ila.. hehe

Mamma on May 13, 2010 at 7:49 PM said...

nunu : xmo kasi risau k xnak layan mamma dia yg yk sgt pesanan neh?? :p

lynda : mmg betol pon weh hahahaha :D

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting