Friday, May 21, 2010

KADANG RAJIN

Hati Mamma at Friday, May 21, 2010
Tengah Mamma lipat baju yang menimbun belen balik dari Tg. Malim hari tu
Tetiba Mamma perasan Kimi tengah membaca
Memang selalu jugak la dia membaca tanpa disuruh
(sememangnya Mamma xpernah suruh ngeeh)
Sebab dia kan baru 3.8 tahun..haha
Jadi Mamma tanak stress dia sangat
Pergi sekolah untuk membiasakan dia aje kat alam persekolahan

video
Mak aihh..layan la korang 8.36 minit tuh haha

Sebelum ni dia membaca ke buat apa ke pasal sekolah dia
Mamma tak pernah amik tau
Amik gambar pun tidak..kaka

Kali ni rasa nak amik
Layan..

video
Yang ni kalu nak tengok kena korban masa 6.47 minit hehe

Dekat sekolah dia
Cuma ini aje modulnya
Siri Peter & Jane (a-b)

Pastu buku Bacalah Sayang
Tiga buah buku ni sampai lunyai dikerjakan Kimi
Dalam lagi haru
Siap conteng2 ngan pensil kaler lagi
Kalu buku Bacalah Sayang ni
3 suku darinya Kimi dah boleh baca
Siri Peter & Jane plak
Buku 1a dengan 1b Kimi dah boleh baca jugak
Yang 1c tu dah boleh jugak tapi tak semua lagi la..
Mungkin tengah belajar kot..tah :p
Tak amik tau sangat

Ingat nak pergi Wonderkids nak check
Semua hasil contengan Kimi
Tapi bila???

5 Tukang Tambah:

IMAN'S UMI on May 21, 2010 at 10:44 AM said...

Baguslah Kimi rajin membaca, x payah paksa2, okla 3 thn lbh dh pndi baca. Buku keras Iman pn dh hancur kuat membelek, 2 bijik sekali hancur, wlupn hancur dia tetap belek gak, seb baik dia x baling je, klu x lebur je la.

Mamma on May 21, 2010 at 12:07 PM said...

hahaha..
tapi tu la..xpaksa mmg la xpaksa
xpayah suruh..
tapi tu semua kadang dia rajin aje..
ngeehh

makcikrehan on May 21, 2010 at 2:41 PM said...

dah boleh baca? hebattt... aku 3 tahun berak pon berciciran lagi. wakakakak

Lady SharpShouter on May 21, 2010 at 3:48 PM said...

sungguh sungguh betul dia baca. mesti bukan ikut mak dia ni.hahaha

Mamma on May 21, 2010 at 4:43 PM said...

MR : kena asah lagi..mana yang biasa dia baca laju ah

Lady SS : mestilah bukan ikut Mamma dia..kalu ikut mamma dia ni..hadap blog aje..haha

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting