Tuesday, June 8, 2010

HADIAH UNTUK MAMMA

Hati Mamma at Tuesday, June 08, 2010
Kimi kasi Mamma hadiah?????
Ada duit ke dia beli hadiah????
Mana datang duit dia?????
Kecik-kecik duit dah tebal ke duit dalam poket???

ha ha ha ha ha
Mana ada...

Selalu sangat kasi Mamma dia hadiah
Bukan hadiah mahal pun
Kadang gula-gula orang kasi kat dia
Kadang barang Mamma sendiri
Pastu dia jadikan hadiah untuk Mamma dia

Contoh macam kat bawah ni
hi hi hi hi

Ini la hadiah yang Kimi kasi tu
Masa ni dah 2bulan dah kot
Mamma dapat gula ni masa amik dia dari rumah Cik Misa
Lepas waktu kerja la kan

Masuk dalam keter je
Tetiba Kimi cakap

Kimi : Mamma, Kimi ada hadiah untuk Mamma
Mamma : Ye ke? Apa dia

Terus selongkar zip beg Ben 10 dia

Suka sangat bila Mamma dapat hadiah tu
Walaupun ianya cuma sebungkus gula-gula aje pon
Pastu gula-gula tu pulak atok (panggilan untuk laki Cik Misa)
Yang kasi kat di kat dia

Gula-gula tu atok kasi 2 biji
Sebijik dijadikan hadiah untuk Mamma
Sebijik lagi untuk mulut dia la!
Yang sebijik tu kat bawah ni

Pandai betul la
Yang sedap dia punya
Yang rupa klasik kat atas tadi tu Mamma punya
Tapi takpe sebab nilai disebalik tu yang penting kan????

Inilah tuan punya hadiah free tu
hi hi hi hi
Muka sembap sebab tengah tidur masa amik dari rumah Cik Misa
Suka sangat tidur time Mamma dah nak balik kerja
Awal-awal tanak tidor

Pernah jugak kasi hadiah lain
Macam getah ikat rambut Mamma
Tengah-tengah main dia ternampak ke terpijak ke getah tu
Terus dia sambar amik
Pastu sorok dengan tangan kat belakang dia
Pastu jalan terkedek-kedek kat Mamma yang tengah meniarap berbelog
Pastu cakap mende yang sama la kan

Ada jugak Mamma buat baik kat dia
Macam cium Kimi ke, kasi dia air ke bila dia mintak etc la kan
Pastu dia tak ada apa2 nak kasi time tu
Kimi akan cakap

Mamma baik la...Saya sayang Mamma
Nanti Kimi beli hadiah untuk Mamma tau

Tetiba je kan
Tapi tak tau la taun bila ;)

Sekali tu hadiah yang tak terjangkau dek fikiran

Mamma..saya sayang Mamma..Mamma baik la
Nanti bila dah besar, Kimi beli laptop untuk Mamma ye..

Waaaarrghhhhhh
Ko perli Mamma ke Kimi asek ngadap laptop jer wehhhh!!!

Kimi pandai cakap macam ni bila dia start sekolah awal taun hari tu
Mamma juga yang selalu cakap kat dia

Esok Kimi pergi sekolah
Balik sekolah Mamma kasi hadiah tau

Bila waktu balik sekolah
Mamma dah standby chewing gum ke gula-gula ke
Sebab Kimi sangat suka dan sudah sangat pandai makan chewing gum
So Mamma tak kesah kasi dia makan

Bila dah dapat hadiah dari Mamma
Segala puji-pujian hanyalah untuk Mamma la kan :p
he he he he

Tapi dalam Feb ke Mac nampak dia sangat addicted dengan chewing gum
Jadi Mamma kasi strategi lain
Mamma cakap makan chewing gum nanti sakit perut
Mamma cakap masa tu dia memang kena cirit birit
Pastu skang ni dah kurang makan chewing

Kimi sangat percaya apa saja Mamma kelentong
Senang kata mudah terpedaya gitu
Tapi bila masa Kimi teringin sangat dia langgar jugak!
Ces

6 Tukang Tambah:

IMAN'S UMI on June 8, 2010 at 3:48 PM said...

Wah seronoklah mamma, asyik2 dpt hadiah je, jap lg en.kimi besar dpt hadiah laptop plak...isk3...seronok berganda2 gitu...

Mamma on June 8, 2010 at 4:33 PM said...

sebenonya Mamma merawat hati yg tensen sejak pukul dia..saja letak citer hepi2 lak..

masa tu mamma dah tua dah..laptop org guna lagi tak?? tak pun mukin dh x pggil laptop kot..hahaha
isk x saba nak tggu dia besa..mamma nak tuntut neh :p

IMAN'S UMI on June 8, 2010 at 4:35 PM said...

Abes la kimi, tp my b ms dia dh besar tu harga laptop pn murah2 je...x mcm skrg ribu riban...agak2 tiap2 bln leh tukar...hehehe

Mamma on June 8, 2010 at 5:06 PM said...

agak2 kalu murah kita heran lagi tak???

mesti cari yg mahal saja masa tu kan..hahahah

-NiD's- on June 8, 2010 at 5:15 PM said...

mama...BIJAK sungguh si kimi nie...anak bertuah nie..selalu ingat mama dia.....sebab beri hadiah...

Mamma on June 8, 2010 at 9:22 PM said...

nid's : kalu umur mamma panjang, mintak2 la smapai umur kita tua pun dia igt kita kan..

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting