Sunday, May 8, 2011

LAMA TAK MASAK

Hati Mamma at Sunday, May 08, 2011
Memang rasa lama sesangat tak masak
Sebab manjang je tak sihat sejak kebelakangan ni

Alah, bukan kebelakangan ni la
Sejak Januari lagi, masuk hospital operate mata la
Pastu ada je agenda yang berterusan kan
Agenda yang meminimakan Mamma ke dapur sendiri

Pastu pulak, Mamma rasa sejak awal tahun ni
Terlalu banyak perkara yang menyesakkan jiwa
Pembukaan tahun pun dah kureng, terus je kureng sampai sekarang
Tapi Mamma terimanya sebagai dugaan Allah mengasihi Mamma

Jadi nak kongsi sikit hal masak2 harini
Sebab harini (7mei2011) Mamma rasa sihat sket dari hari lain
Tadi buat Sup Ikan Jenak
Sama kacang goreng sambal
Sambal ikan bilis kering

Hambek, Papa makan tak hengat dunia
Lama tak tengok Papa makan macamni
Si bujang teruna pulak belasah 3 senduk!
Mamma pulak 3 pinggan!

Erks kenyang.Alhamdulillah syukur
Walaupun dalam keadaan berdugaan macamni
Nikmat rezki sentiasa ada dan tidak putus2
Itu tandanya, Allah masih menyayangi Mamma
Moga Mamma pun tidak kufur dengan nikmayNya!

2 Tukang Tambah:

Lady SharpShouter on May 9, 2011 at 3:27 PM said...

Selamat hari ibu kak.lambat sikit wish hang.Baguihla dah boleh makan byk2 tu.moga cepat sembuh..hari ni senin kan, so camne?apekah punca penyakit?

Mamma on May 10, 2011 at 9:16 AM said...

terima kasih dik ;P terharu jugak rasanya..xpe lambt janji ingat hehe..nanti baca next entry

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting