Friday, December 17, 2010

ADEHH HAKIMI

Hati Mamma at Friday, December 17, 2010
Mana tak mengadeh Mamma ni kat Si bujang Teruna sorang nuh
Sejak cuti-cuti sekolah ni
Sikap nak pegang buku jauh sekali
*Nampak sangat menurun perangai aku ork huhu

Hari tu Mamma saja2 la suruh baca kan a b c
Sekali tunggang terbalik ko perghhhh
Ai dah risau tau

Sekali Mamma cakap la
Sudahhh.. a b c dah tak pandai
Kalau macam ni tak payah pergi sekolah la

Pastu dia melalak lalak la kata nak pergi sekolah
Suka lah Ai, ni psiko je ni.. hehehe
Kan dia rasa lama sangat tak pergi sekolah
Naik sekolah nanti dia semangat la
*punya sebulan aku psiko dia, hari2 duk sebut tak payah sekolah lagi ;p

strategi kena main kan??? kekeke

Pastu time2 cuti sekolah ni pulak
Ada tabiat lain pulak Si Kimi ni
Tido lambat toksah citer la
Selagi aku tak pejam, selagi tu la duk layan kartun
Ai pulak biasa la, layan poker sampai 2 pagi, tegak je nyawa ;p
Nak masuk tidor je, Mamma baru layang nak lelap
Tiba2

Mamma, Kimi lapar
Tak payah la, lewat dah ni.
Kimi tido dulu, bangun nanti kita makan la


Kimi lapar, sian Kimi tak makan lagi

Tido lah!!!!!


Start menangis huwa huwaa huwaaa tengah2 malam buta

Sambil mendengus2 Mamma bangun
Tarik peti ais, kasi kek makan

Sekali tak pe, kalu dah selalu???
Mamma bukan zalim tanak kasi makan
Cuma tanak biasa dia makan mende2 macam tu tengah2 malam
Roti2 pulak tak ada time dia mintak makan tu
Yang ada kek dan makanan2 yang tidak cihat cewahhh ko ila!!!!

Macam malam tadi
Dia tido pukul 8, kitorang enjoy la tengok movie kat astro ria
Cerita habis pukul 12.00 malam
Sekali 20 minit cerita nak habis
Dia bangun layan cerita tu sama
Dah habis cerita dia kata nak makan
Adusshhhh
Dah biasa agaknya Kimi ni makan lewat malan

Mamma suapkan jugak makan nasi
Habis la sesenduk nasi tu aisshhh

Terus masuk tido
Mamma siap makan ubat gatal mata lagi
Ntah kenapa 2-3 minggu ni mata gatal2 je
Rasa resdung tu

Mamma baru je nak layang
Dia pulak tak boleh tido kan
Ajak borak
Mamma baru je nak layan
Nak minum air pulak
Rasanya nak je mengaumm time tu
Sekali terdengar suara halus

Sabar weh! malam2 ni kalau kentut pun orang sebelah dengar
Apatah lagi ko tengking2 Kimi tu
Pastu hati Kimi kena jaga jugak tau walaupun dia kecit lagi
Sabar ek sabar tau syhhhhh


Tak jadi la mengaum
Sebaliknya

Kimi tido ye sayang
Mamma nak kerja esok
Kalau Kimi tanak tido, jangan kacau Mamma
Kimi cakap sorang2 yerk
Sian Mamma dengan Papa esok nak kerja
Kimi baik kan


Terus padam
Mamma tak tau Kimi tido pukul berapa ntah!
:)

5 Tukang Tambah:

lady D on December 17, 2010 at 12:05 PM said...

samalah dgn anak LD....

Iman's Umi on December 17, 2010 at 12:29 PM said...

Ye mkn lewat mlm x elok, jap ag x sempat hadam hbs, tuan dh lentok....

Mamma on December 17, 2010 at 3:13 PM said...

lady d : Waaa welkam bekk dear! hehehe

nurul : mmg xsempat hadam apa, pas makan terus tarik selimut! huwa huwaa huwaa

-aNida OtHmaN- on December 17, 2010 at 5:07 PM said...

hahahahaha mcm-mcm laa kimi nie...tak elOK tau makan tgh malam...hahhahahaa

Lady SharpShouter on December 20, 2010 at 11:52 PM said...

cis, ko la salah ni kak.sape suh ko penuhkan peti ais dgn kek bagai.cuba ko letak vitamin, carrot, buah buahan, supplement, pastuh kl dia lapo tgh malam ko suap je la benda-benda tuh.haha

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting