Wednesday, January 26, 2011

AKIBAT KECEDERAAN JIWA DARI KL - LAST!

Hati Mamma at Wednesday, January 26, 2011
Aku janji ini cerita kencing yang last! ;p

Lambat pulak aku nak post entry last ni
Yelah, namanya pun dalam keadaan stress kan
Kalau stress, kita x
boleh post entry hari2
Nanti tak nampak stress pulak kekekeke
*sengal!

Tapi dah syukur sebab aku sangat cool sekarang ni ;))

Kejadian terakhir ni jadi lepas 2-3 hari episod III
Aku pun dah tak pasti hari apa
Tengah 'Si Mangsa' main puzzle
Dah memang sangat terror dia sekarang dalam menyusun puzzle
Tetiba dia kentut weh muahahha
*Cilakak!!!!

Aku tengah tengok TV punya terperanjat sebab kuat sangat bunyinya
Tapi aku gelak, tengok aku gelak dia pun gelak ler
Sambil tu aku pesan la, tak baik buat cam tu, lain kalu jangan buat lagi
Dia okey jer huhuhu

Sekali aku tengok tangan dia asyik landing kat 'boboy' je
Aku rasa x sedap
Terus je check
Kompom kentut sampai dia terkencing
Adalah sebesar tapak tangan gak basahnya

Aku bangun je basuh
Tak marah2 menggila sangat macam hari tu
Sebab aku dah ada 'kesedaran' sket2 masa ni
Tapi ada gak terlepas cubitan manja sekali kat bahu dia

Malam tu aku tidur sambil peluk dia
Terlalu banyak soalan aku lemparkan pada dia
Tapi sebenarnya selepas kejadian episod I, II & III
Aku ada tanya jugak kat Kimi

Kimi, Mamma mintak maaf sebab tadi pukul Kimi
*ok takpe, Kimi tak marah pun... - kimi jawab

Nape Kimi kencing tak cakap
*Kimi takut nak cakap


Lain kali jangan kencing lagi dalam seluar tau, penat la Mamma nak lap kencing Kimi tu
*okey lain kali kimi tak buat lagi. Kimi janji

Kimi tak sayang Mamma ke?

*Sayanggg

Kalau tak sayang Mamma, tak pe la.....
*nangis dalam gelap aku
* Mamma janganlah cakap macam tu, Kimi sayang Mamma

*Kimi janji Kimi tak buat lagi la Mamma

Hari tu pun Kimi janji, tapi Kimi buat gak lagi kan???
*Hurmmm, Kimi takut nak cakap kat Mamma

Kimi tak siankan Mamma ke duk lap kencing Kimi
* Kesian sangat

Aku tanya soalan kat atas lepas setiap berlakunya kejadian banyak kali
Dan apa aku dapat jawapan yang sama
Paling aku rentung bila dia jawab
Kimi takut nak cakap kat Mamma

Sejak kejadian tu aku banyak berfikir
Kimi tak bersalah pun
Nape nak dianiaya budak yang tak tahu apa2 tu

Kalau ikutkan
Memang ye, dia dah 5 tahun
Logiknya sudah pandai cakap nak kencing kan???
Takpun dah pandai pergi kencing sendiri dah

Aku kena ingat, sebelum ni dia mengikut fitrah aje
Sampai masa nak kencing je, dia cakap elok je macam budak2 lain
Tapi sejak espidod I tu je dia jadi start tak cakap bila nak kencing
Tambah lagi episod II & III, dia lagi jadi trauma dengan sikap buruk aku sendiri
Agaknya betul2 meninggalkan kesan pada diri dia sejak dari itu
Sudah di kira 'rosak perasaan' dah anak aku tu

Aku mengaku salah dan rasa sangat keji weh
Sikit2 nak membaran aje

Pada pendapat aku selepas berfikir
Selepas di ulang tayang banyak kali kronologi kencing2 ni
Aku berpendapat

Kimi tu trauma sebenarnya dengan aku
Yelah, kalau diingatkan
Dia dah cakap nak kencing masa kat episod I kan???
Tapi aku suruh dia kencing dalam seluar je
Pastu aku hambur dia

Lepas tu dia kena pukul sampai terkencing pulak
Dek kerana air sirap tumpah

Lepas tu dia try kencing dalam seluar dah tak payah cakap kat aku dah
Pun kena siat2 jugak

Jadinya dia memang dah takut nak cakap kat aku yang dia nak kencing
Cakap 'kena'
Tak cakap pun lagi dia 'kena'

Dari kejadian episod I sampai la kejadian III
Aku banyak terpikir akibat dan kesan
Sekiranya kita tak rasional
Tak kira apa saja onar yang di
buat anak



Aku masih lagi mencari identiti nak mencari seoraang mak yang 'bagaimana'
Akan aku terus usaha 'mencari'
Cuma apa yang aku perlu adalah sabar dan berusaha
Walaupun aku tahu kadang2 aku akan 'terbabas'

Apabila aku bercakap pasal 'terbabas'
Aku tahu Kimi sangat bersedia apabila aku 'terbabas'
Sementelah Kimi pun seorang yang sentiasa memaafkan aku
Dan sentiasa memberi peluang untuk aku menjadi Mamma yang dia boleh bergantung harap

Dan apa yang sangat2 aku perlukan
Adalah 'pesanan' untuk diri sendiri saja
Selain itu adalah doa dan azam

Korang pun doa2 kan lah untuk aku erk
Mudahan aku menjadi ibu yang superb macam korang
Sayang Kimi dan kamuorang!

2 Tukang Tambah:

-aNida OtHmaN- on January 30, 2011 at 12:57 AM said...

beb....kelOOO lidah aku..begenang ayaq mata aku..bila soalan-soalan yg aNg tanya kimi jawab dengan penuh kasih syg....huwaaaaaaaaaaaa......

sian kiMi...dia tak besaLahweh...
aku pn risau jugak.kdg-kdg SABAQ ni tak kuat.....anak kecik tuhlaa tmpat aku lepaskan geram...huwaaaaaaaaaaaaaaaaa

insya'ALLAH aku doakan yg terbaik untuk ang dalam mendidik buah hati kesayangan ang weh.,...WARIS kuat tuh...

Mamma on January 31, 2011 at 5:01 PM said...

tu ah
walaupn kita syg dia mcm nyawa kita, tapi tu la kan, kadang2 sabar tak kuat tu yg jd mcm ni..anyway tenkiu nida sayang ko ;)

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting