Wednesday, March 9, 2011

SAJA GATAI-GATAI

Hati Mamma at Wednesday, March 09, 2011
Kimi stop minum susu formula sejurus selepas stop neneng
Dia bukan gemau nau dengan susu formula ni
Dia syok lagi hisap neneng masa dia kecit

Susu formula kasi time duk nursery je
Time bekepit ngan Mamma, susu formula tak pandang pon
Masatu umur dia 2tahun 3bulan
Mamma stop kan neneng terus dia tanak susu formula

Sekarang dah 5 tahun
Dah 2 tahun lebih jugakla Kimi hidup tanpa sebarang susu

Pastu semalam pergi beli barang dapur
Terpandang susu nespray ni

Terus gatai tangan sambar
Sebab ada orang kata baik kasi je la yang biasa2 dari tak kasi langsung
Sebab masa budak2 ni la nak build kalsium dalam tulang
Dah tua tak guna dah nak minum susu bagai
Orang kata la

Ada pulak cakap
Alah budak kalau kita breastfeed 2tahun plus2 tu dah cukup segalam zat mezat
Pun orang kata jugak

Mamma ni jahil bab2 kalsium ni
Study Sains Komputer kan
kekeke

*Nasib Kimi suka minum nespray ni
Jangan sampai berkampit2 dah la seminggu
Saja je Mamma cari nahas!

4 Tukang Tambah:

alinac lover on March 10, 2011 at 12:02 AM said...

bgus2..baik utk tulang :)

Mamma on March 10, 2011 at 12:18 PM said...

kan kan kan ;)

I want to lose weight on March 10, 2011 at 3:02 PM said...

anak aku sekampit 5 hari je nespray ni.. tapi dia tak tukarlagi ke 5+.. masih membelasah 3+.

tahan tul kimi tak nyusu ek..

kalep sehari 4-5 kali membotol..

Mamma on March 10, 2011 at 11:07 PM said...

dr bb lg dia mmg xsuka susu formula. kalu kasi jugak siap dia menggigil mcm org tahan kencing pastu dia nak munthkan..masa dh pandai cakap siap dia ckp loya minum susu!

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting