Saturday, April 30, 2011

Hati Mamma at Saturday, April 30, 2011
Ini gambar setakat malam tadi (3hari kena campak)
Bijik2 cacar air tu dah tumbuh melata dah
Bawah leher, atas kepala, tepi telinga, keliling boboi, atas belakang, aii semualah!

Mamma pulak demam dari malam semalam lagi
Pagi semalam demam makin teruk
Tapi tetap jua ke PID sebab Khairil KPKK nak datang
Nak amik report inventori

Nasib la Papa tak kerja
Jadi Papa lah segalanya
Dari melayan Mamma nak makan ubat sampai la ke bujang
Nak sapu2 calamine lotion kat Kimi
Lega la Mamma nak mengerang sakit kepala sorang2 diri pun ;p


Setakat malam tadi, bujang meraung sekali je
Itu pun agaknya tak tahan sangat gatalnya
Pulak tu sekarang ni bukan main susah nak makan ubat
Tak tau la kenapa, kecit2 dulu senang je sumbat ubat

Dalam pada gatal tu
Mamma mandikan jugak Kimi ni
Pas mandi dia tak menangis
Lega la gamaknya dari miang2 tu
Mandi siap sabun!

Ada gak tanya dia kot2 sakit ke pedih ke apa kan
Dia kata tak, lega la sket

Skang ni tengah telentang atas sofa
Mamma pulak, tengahari ni baru kurang sket sakit kepalanya
Tapi keneneng ada lagi

Ni pula Papa baru dapat sms dari kakak dia
Katanya malam ni nak buat majlis tahlil genap seminggu Abah 'pergi'
Rasa Mamma tak dapat pergi kot dengan keadaan Kimi yang makin tak keruan harini
Harap depa semua paham la tu
Mamma pulak badan tak berapa nak sendit lagi ni

3 Tukang Tambah:

Lady SharpShouter on April 30, 2011 at 4:32 PM said...

lerr, ko pun demam ke? mcm2.makan ubat weh.byk2 brehat.semoga ko ngan kimi cpt sembuh.esok dah sembuh masak sedap2 kasi abg mkn, susah payah dia jaga ko ngan kimi skg nih.huhu

Mamma on May 1, 2011 at 8:13 PM said...

*eh entry tadok tajuk

suh dia makan aku je hahaha

Lady SharpShouter on May 2, 2011 at 10:55 AM said...

*pengsan!

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting