Wednesday, September 1, 2010

ADA BUDAK MENYEBUK!

Hati Mamma at Wednesday, September 01, 2010
Ini budak bangun pukul 5.47 pagi tadi
Masa Mamma berposak siapkan nasi biru dengan 10 geng kerabunya
Tahu-tahu dah terjegul kat dapur je..
Sampai Mamma kata

Opocot mak ko!!!!!!!..
Terperanjat Mamma tau!..


Budak ni boleh je sengeh
Katanya nak air

Kasi minum terus suruh dia sambung tidur
Atur dia kencen jap terus tepuk dia kasi tido

Lari sambung ke dapur
Tengah leka lagi
Dia datang dapur lagi kata nak tolong Mamma
Aduh sudah
Nak mengacau la gamak ni

Nak tolong sangat
Kasi dia serai masukkan dalam nasi
Suka la dia kita support dia tolong kita buat nasi biru

Sementara nasi biru masak tu
Mamma terus je masuk bilik nak tidurkan dia semula
Dalam hati

Aduuuu ada yang tak siap barang aku nak meniaga hari ni
Kena layan budak ini la pulak
Napa lah boleh jaga pepagi buta ni

Agak-agak dah tidur
Sekali dia cakap

Mamma, i can see the sun!!!!


Sudahh!!!
Dah terang ni
Dah dekat pukul 7 dah ni
Nanti nak pegi keje lagi kan
Lantak la Mamma nak siapkan yang belom setel lagi kat dapur nun
Tanak tido sudah!

Sampai dapur je
Rupanya budak ni membontot pulak
Tengok nasi dah kering dan masak
Boleh dia kata dia yang masakkan nasi tu
Adehhhh.... yolah!
Tolong campakkan serai aje pon nyeh!

Mamma kekelamkabut jugak
Buat keje sambil belari2 kat trek rasanya
Siap semua terus lari mandi
Pastu pecut keter hantar Kimi!

2 Tukang Tambah:

Iman's Umi on September 1, 2010 at 12:20 PM said...

Ai anak laki pn rajin di dapur...anak pompuan sy pn ska nyibuk, siap suh dukung lg nk tgk ikan dlm periuk, malas dukung bagi dia besen ke, papan pemotong ke suh g simpan, semangatla dia (konon2 tlg Umi masak).

Mamma on September 2, 2010 at 9:35 AM said...

nak tlg ke nak menyebuk nih ?
ngeh3 :p

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting