Thursday, August 19, 2010

PARAM CHENG PERDANA, MELAKA

Hati Mamma at Thursday, August 19, 2010
2 singgitt!!
2 singgittt !!!
2 singgitttt !!!!

hahahahaha

Projek Ramadhan 2010
Mamma jual Nasi Kerabu kat PARAM Cheng Perdana, Melaka
12 minit dari rumah Mamma :)
Dekat aje

Ni dia nasi yang biru itu
Setengah piyuk sekali jual
Tak boleh penuh2 la
Sebab kat tapak PARAM Mamma meniaga tu
Sudah ada 3 tempat nasi biru ini dijual
Persaingan sengit
Tapi alhamdulillah setiap hari nasi biru Mamma licin!

Yang PARAM ni satu hal la kan
Satu hal lagi
Nak announce yang Mamma sudah ada piyuk beso gedabak ini
Sudah lama menjadi idaman hati <-- aporah ko neh! piyuk pun jadi idaman kan?? :p
Takpe, karang senang Mamma nak jamu nasi kat korang nanti :D

Apa???
Apa kelas PARAM???
Adoiii korang neh
Mamma tak kesah pun meniaga mana2
Tak kira kelas ponn :p
Janji duit yang Mamma dapat kat PARAM tu laku jugak kat KLCC
Ngeh3
Lagipun ini adalah minat dan suka2

Suasana gerai Mamma
Masa ni baru sampai kat tapak PARAM
Orang tak ramai lagi
Snap cepat2 :')


Okey nak citer sket
Tapak ni Mamma kongsi 2 orang with my frenz
Kongsi tapak saja
Masakan lain2 la
Maknanya untung asing2 la


Tu yang tengah duduk tu kawan Mamma
Mamma panggil dia Kak Liza saja
Dia meniaga kuih-muih
Pun makan ratus jugak income sehari :p
Sewa tapak RM150 saja
Boleh la kan??

Mamma meniaga tak ada kene mengena waktu keje okeyy
Jangan nak memandai2 kata Mamma ponteng kerja sebab nak meniaga :p

Gigih Mamma masak pepagi tau
Pastu pergi kerja
Waktu lunch kuar solat
Terus angkat barang jualan ke tapak PARAM

Pastu kawan Mamma yang di atas tadi tolong jagakan sekejap
Sementara Mamma kerja semula lepas lunch sampai balik
Waktu balik kerja je
Mamma akan lari terus ke tapak PARAM
Meniaga sampai habis dulu

Tapi yang paling pengalaman rasanya
Bila berbuka puasa kat tapak PARAM tu
Reramai la dengan peniaga lain
Best jugak
Biasanya kalut dengan En. Papa dan Kimi
Kali ni berbuka bujang dengan geng lain
hehehehehe

Kimi??
Dia duduk dengan En. Papa kat rumah kalu En. Papa keje malam
En. Papa pulak akan beli siap2 juadah kat PARAM
Nak berbuka tanpa bini tersayang dia
Kalu En. Papa keje pagi balik pukul 9 malam
Kimi duduk dengan Cik Misa dia la sampai pukul 8.30 malam
Lepas Mamma kemas2 kat PARAM terus lari amik Kimi

Sepanjang Ramadhan 2010
Itulah rutin Mamma
Sekian laporan dari pejabat PID
ha ha

11 Tukang Tambah:

Mohd Shazni. on August 19, 2010 at 12:10 PM said...

wah3...pandai mngurus masa..msti pandai amek hati pelanggan an..hehe..

Mamma on August 19, 2010 at 12:14 PM said...

mmg kena pandai urus masa..
kalu dok duk kata masa mencemburui kita..ada ke?? hahahah

Iman's Umi on August 19, 2010 at 12:49 PM said...

Wah bisnes nasi biru...bestnya, pos mai sini sket mamma, sy tiap2 kali g pasar malam@ramadhan, mmg beli nasi biru je....berseronok g obersie, xde buah tgn ke mamma, aritu baca en3 xleh nk komen tenet buat hal.

Mamma on August 19, 2010 at 1:07 PM said...

nasi biru mmg la sedap..
sapa kata x sedap weh...

*p/s : bak alamat

Lady SharpShouter on August 20, 2010 at 1:58 PM said...

mamma,

baguihle kl licin.Alhamdulillah.bleh minta duit raya nih.haha.

p/s:alamat den tak mo ke? hahaha

Mamma on August 23, 2010 at 9:55 AM said...

tapi lepas mamma post entry kata nasi kabu mamma licin..esoknya terus tak abis..suweyy la... :p
meh la almat hang skali..mamma takesah ponya hehe..email plss

Iman's Umi on August 23, 2010 at 10:03 AM said...

Laa siannya...nk pos nsi kabu by email ke mamma...kekeke

Mamma on August 23, 2010 at 10:10 AM said...

imans : kata nk souvenir..meh la alamat nk pos..pos nasi kabu apa kes??? hahaha

Iman's Umi on August 23, 2010 at 10:24 AM said...

Oh ingt nk pos nasi kabu...kekeke...email sy n.a.hayatee@gmail.com...

Rinna on August 29, 2010 at 4:48 PM said...

Wahh rajinnyaa.. berniaga di PARAM.. Moga terus success..yer.. :)

Mamma on August 30, 2010 at 12:49 PM said...

rinna : tenkiu mama rinna..semoga mama rinna pun succes jugak :p

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting