Friday, August 27, 2010

1st TIME MASAK DIBULAN RAMADHAN

Hati Mamma at Friday, August 27, 2010
Mamma kan meniaga kata PARAM
Mana nak masak
Lagipun dah deal dengan En. Papa pasal ni
En. Papa ok aje

Semalam Mamma ke KL
Amik stok tudung
Nak raya kan :p <<-- korang tanak tempah ke???

Makanya Rabu lepas
Lepas meniaga
Malamnya Mamma rehat aje lah
Tak buatlah preparation untuk Khamis kan

Tapi petang tu dah dpt SMS dari En. Papa

Nnti mlm msak
paprik boleh
Ayam& brg2 lain
ada kan?. Dah lama
x mkam nasi putih

Kesian tak korang dengar????
Kesian la weii haha

Maka lepas balik meniaga
Terus je Mamma bertukang kat dapur
Siap la Paprik Ayam ni
Kejap je pown nak siapkan ini

Pastu Mamma belahkan telur masin yang oredi siap <-- jual nasi kerabu khennn :)
Dengan ayam goreng rempah <--rendam rempah masa hari pertama puasa tapi hari ke 15 puasa baru goreng huhu .

Sekali En. Papa makan dan berkata seperti ini
Kuah dia Syedapp!! :D <-- ala cam tabiasa korang neh, sendiri masak laki puji hahaha
Tapi kan apa yang rasa lain jerk ni????

Kes demam hari tu lah ni
Deria rasa Ai sedikit terjejas tau


Rasa punya rasa
Rupanya ayam masak rempah ittuu
Pastu kitorang tak makan la ayam dalam paprik sama ayam goreng
Terus je buang
Makan telur masin dengan kuah ajer sama kacang dalam paprik

Mamma dah cium ayam tu
Tabau pulak sebab tu ingat elok dan goreng
Sekali dia ada rasa tabest kat dalam
Tapi rasa tu sikit2 aje pun
Tak terjejas lagi kuah paprik tu
Tapi ikut logik memang patut la rosak coz dah 15 hari kan
hahahahaha
Tapi yang pelik tak bau tu :p

Kesian kan kitorang <-- sian la weii
Dah la tamakan nasi putih
En. Papa pulak
Dari hari pertama puasa tak makan nasi kat luar
Beli kat PARAM je
Tu pun beli Mee Sup takpun Murtabak bila berbuka
Mamma suruh makan kat luar tanak!

Sekali nak makan nasi pulak
Macam ni lak jadinya

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting