Monday, December 14, 2009

SEDIH SUNGGOH - 13 Disember 2009

Hati Mamma at Monday, December 14, 2009
Tiada aktiviti hari ini selain makan tido makan dan tido...sebabnya Mie menggunakan kereta dia untuk tujuan peribadi dia (dah nama pun kereta dia)..motor ada tapi takkan nak naik motor sambil memboncengkan si Kimi tengah panas-panas neh kan...so amik keputusan duduk diam-diam kat rumah mak sajek..petang tu bersiap sedia kemas nak balik..naik bas pukul 8.30 malam..Mie sampai dengan pesanan keropok lekor yang dibelikan untuk Mamma dibawa pulang ke Melaka...bestnya dia belanja semua keropok lekor itu yang berjumlah RM29.00..alhamdulillah la kan..

Sampai je kat stesen bas ekspres Transnasional..kejadian yang sungguh sedih menimpa Mamma dan Kimi..semasa nak naik bas tukang cek tiket ni tengok tiket Mamma..TIKET TARIKH SEMALAM -12 DIS 2009!!!..ayooo...nak selit-selit tak boleh sebab seat semua penuh...mula la kepala Mamma rewind semula kejadian membeli tiket 11 Dis 2009 lepas..rupanya...++

Dialog Mamma dan penjual tiket Transnasional..

Mamma : kak..tiket pegi Melaka ada lagik tak?
Penjual Tiket : ada je dik tapi bila dik?
Mamma : malam esok la kak..kasi dua yek..yang satu lagik tu kanak-kanak..
Penjual Tiket : kanak-kanak pun kita kira sama je cuma murah seringgit dua je dik..
Mamma : ooo ye ke..tak pe la.. kasi dua jugak la...dalam hati Mamma duk menyumpah
dah..(cinabeng mahal nak mampos!!)
Penjual Tiket : okey dik..semua skali RM76++..
Mamma : nah (ayoo mahalnya tiket)..terima kasih kak...

...++(sambungan cerita atas)...korang bayangkan la..kalu dalam dialog tu Mamma kata 'malam esok' maknanya 12 Dis la Mamma kena naik bas sebab Mamma pegi beli tiket hari JUMAAT - 11 Dis, so betulla penjual tiket tu kasi tiket yang bertarikh 12 Dis kan.. (sebab masa sebut malam esok tu..Mamma ingat hari Mamma beli tiket tu adalah hari SABTU. dan ingat esok adalah AHAD...kronik sungguh ingatan Mamma kan??.)..tapi hakikatnya hari yang Mamma beli tikat tu baru JUMAAT (hari baru smpai dari Melaka..kekeke)..masa tu jugak la Mamma menyumpah-nyumpah kat diri sendiri...rasa nak meraung jek..kena la cari bas lain yang menghala ke Melaka jugak...so naik Mara Liner bertolak jam 9.00 malam dengan harga tiket RM42.00 satu seat.,,rasa nak meraung lagik sebab membazir dekat RM80.oo ko..Mamma kena amik satu je sebab seat tu cuma ada satu jek..Mamma kena riba la Kimi sampai Melaka..tak pe la..sanggup je Mamma..tapi dari stesen Terengganu ke Paka Mamma duduk senang lenang lagi sebab tuan seat sebelah Mamma naik kat Paka..sampai Paka tuan punya seat dah naik..so Mamma riba sampai Segamat..sampai je Segamat ada orang turun..so budak yang sebelah Mamma tu punya la baik..dia pindah kasi can Mamma duduk dengan Kimi dengan lebih selesa..so Mamma letak la Kimi kat seat yang kosong sebelah Mamma tu..sampai la Melaka..hazab sungguh..tapi syukur sebab dipermudahkan segala kesulitan...sampai jam 5.15pagi..balik sempat tido sebelum pegi keje..(keje ker??..adehh)

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting