Thursday, October 13, 2011

AKHIRNYA LEGA HATI MAK!!!!

Hati Mamma at Thursday, October 13, 2011 2 Tukang Tambah
Aippp entry ada gambar lak??? ;p
Dalam seminggu lepas entry mana ada gambo kan
Kamera henpon mengjahanam lagi sebenornya keh keh keh

Tapi dah godek2 semalam
Kamera agak waras harini :))
Haiissshhh bukan itu nak diceritakan

Ni hah, dah 3minggu biawak bermaharaja lela dalam PID ni
Geli gelemang kaki tatkala nak memijak masuk PID
Pepagi mari kerja kesan tapak kaki biawak je satu opis
Yewwwwwwww!!!! yucks!

Mula yang taunya biawak tu dalam lubang tandas
Masa Mamma nak masuk toilet dalam PID nak basuh tangan
Sekali nampak ekor ajernya dalam lubang tandas tu
Kepalanya dibenam masuk ke dalam lubang tandas yang berair tu
Terus dari hari tu tak guna tandas pun

Pagi semalam panggil bomba Melaka Tengah
Tapi datangnya cuma amik mozek yang 2kaki x 2kaki
Ditutup aje lubang tandas tu
Aiiiii macam tu Mamma aje pun boleh buat kan
Susah2 je call dalam ketakutan panggil bomba Melaka Tengah

Sekali harini pulak masa lepas lunch
Mamma duduk macam biasa la atas kusi Mamma nak sambung ngintai korang ;p
Sekali ada bunyi2 kat belakang rak yang mana ianya terletak belakang kusi Mamma
Melompat la Mamma terus terbayang biawak tu

Terus call bomba Tangga Batu pulak
Sekali hasilnya

Tak sampai 15 minit dah dapat tangkap
2 ekor biawak ternak ngkoooo
Geli gelemang Mamma tengokkan
Sekarang hati dah mula lega
Tahniah Bomba Tangga Batu :))

Nak pijak lantai PID pun dah konpiden balik dah rasanya
Harap2 lepas ni takde la kejadian serupa ni

*pelik jugak ntah mana datangnya
Opis Mamma bertutup je sebab pasang ekon
Tapi rasanya dari salur tandas yang menghubungkan ke loji kot
Tapi ntah lerrr....

KIMI DEMAM

Hati Mamma at Thursday, October 13, 2011 0 Tukang Tambah
Dah seminggu Kimi demam
Dari Jumaat lepas lagi
Harini rak pergi sekolah
Duduk kat Universal ajer

Tadi kasi kat Kakak Fizah ubat demam botol kedua dah
Demam dia pergi balik lorrr
Kejap ok kejap datang balik
Tengok la petang ni
Kalau melarat demam dia kena pergi hospital la
Mak risau sangat

Tido tak pernah pun nak selimut
Tapi sejak demam ni
Terjaga je tangah malam
Mesti dia cari selimut

Kesian tengok dia demam
Harap Kimi cepat sembuh
Mamma janji bila Kimi dah baik demam
Mamma kasi hadiah
T-shirt Angry Bird..

Cepat sembuh ye sayang...

Tuesday, October 11, 2011

OOOO MAK AIIII

Hati Mamma at Tuesday, October 11, 2011 0 Tukang Tambah
Semalam balik kerja
Mamma tak masak ;)
Nape la lepas raya ni sangat malas nak masuk dapo
Agaknya penangan PARAM hari tu tak hilang lagi ;p
Lepas solat maghrib desup start kerete cari kedai makan
Kena la awal sebabnya Papa nak terus pergi kerja lepas makan

Dalam kereta Mamma dengan bujang je
Papa naik motor senang terus pecut pergi kerja
Dalam kereta layan la alam fantasi budak kan
Seronok tau

Mamma.. Kimi tanak Papa pergi kerja ;(
*sejak akhir2 ni sayam beno dia kat Papa dia, xboleh berenggang langsung!

Tak boleh la, Papa kena pergi kerja
Nanti kalau tak pergi kerja, nanti mana nak ada duit
Papa pergi kerja nanti dapat duit
Dah ada duit nanti pulak boleh beli toys Kimi
Nanti Kimi dah besar nanti Kimi kena kerja jugak
Cari duit nak kasi isteri Kimi makan
Nak beli susu kat anak Kimi
Semua nak kena ada duit
Nak dapat duit sebab tu kena pergi kerja
*Mak aihhh panjang aku cerita huhu ;p

oooo eh nak beli puting anak Kimi jugak Mamma
*masani sumpah Mamma nak gelak dah tapi tahan lagi
Pastu nak beli katil dua tingkat
Kat atas Kimi tido dengan isteri Kimi
Yang kat bawah tu untuk anak Kimi

oooo makkk aiiiii anak aku!!!
kah kah kah kah
langsung Mamma gelak je hahaha
Tak agak2 kan nak tido kat atas sama isteri dia
kekekeke

DAFTAR TADIKA LAIN PULAK

Hati Mamma at Tuesday, October 11, 2011 0 Tukang Tambah
Pagi tadi daftarkan Tadika lain ke Kimi
Tadika bawah Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM)
Sebab sebelumni pernah Mamma kobar2kan kat korang
Yang Mamma nak masukkan Kimi sekolah yang ada ajaran agama

Duduk Wonderkids tak ada pengetahuan agama langsung
Takde la nak kondem Wonderkids tak baguskan ;p
Wonderkids tetap la super best kan hehe
Tapi tu la, mak pak dah tak ajar sangat hal2 agama
Hantar sekolah pun yang tak ada asas agama lagi
Apa nak jadi
*Geleng2 kepala neh ;)

Walaupun gusar
Takut dia tak boleh nak ikut ajaran Bahasa Arab dan aliran agama yang lain
Tapi Mamma dengan Papa cekal kan hati
Kuatkan semangat
Tabahkan hati
*Cess..macam anak nak pi belajar obersea plak khennn ;p
Tukar dia ke Tadika JAIM jugak!

Harap2 semua berjalan seperti biasa
eh eh nak kobar ni
Kimi dah terer buat kira2
Alah bab ilmu hisab lerrr
Impreeessss betul la mak! hehehe
Tumpang gembira
Tak lama lagi nak periksa akhir tahun
Harap dia success

Lepas ni Mamma takde nak gado2 ngan Ms.Lee lagi ler
Gud babai!
kekekeke

Thursday, September 29, 2011

HARI LAHIR BUJANG TERUNA YANG KE-5

Hati Mamma at Thursday, September 29, 2011 3 Tukang Tambah
Sambut hari lahir pun atas meja
Besar pangkat!


Selamat hari lahir sayang Mamma & Papa yang ke-5
Pada 11 September 2011 haritu
Tarikh yang mana WTC kat Amerika kena bom!
*sengkek mak meraikan 2harijadi dalam sebulan ;p
Semoga terus sihat, ceria dan dalam rahmatNya

Macam biasa keknya
Kalau tak sememeh tak sah ;p
Dan macam biasa jugap
Kami bukan pemakan kek tegar
Maka kek harijadi sejuring je ;)
Hat ni dari SR tapi lupa nama keknya
Kek ni 1st time kitorang makan, sedap sebab badam dia sejibik2 kat dalam kek tu


Sebelum carik kek, kitorang cari hadiah dulu
Dalam senarai nak kasi macam gambar bawah
Helikopter yang ada remote tu


Tak pun kereta pun yang ada remote

Jenuh gak duk tanya nak yang mana
Tapi bujang tetap tak ada keputusan lagi
Sekali Papa cakap kita pusing2 dulu mana tau bekenan yang lain ;p

Dah pusing sekali dia terpandang kapal terbang
Terus sawan nak kapal terbang
Yang mana terbangkan kena guna tangan sendiri ;p
Tak payah guna remote!

Papa pun sawan jugak sebab tak berapa nak percaya
Gila banyak beza dengan hadiah2 seperti di atas semuanya rangkuman ratus2 hehehe
Kapal terbang ni RM17 je noks!!!

Senyum melebar Papa keluar dari Tesco Melaka
Sambil menuju ke kedai nak makan pulak!


Sampai kedai kami makan-makan bagi menyambut harilahir Kimi
Sampai atas meja dia duduk main dengan kapal terbang dia yang hebat tu ;p
Sambil berkata-kata

Terima kasih Papa, Mamma!
Ini harijadi Kimi yang terhebat pernah Kimi tengok

*amboi skrip 613 sungguh!!

Kapal terbang Kimi tak boleh terbang, tapi boleh jalan tau!!!
*selepas di'on'kan, kapal terbang tu cuma bergerak atas meja je keke

hahahahahahaha
Kimi, Kimi ;D
Semoga Kimi terus gembira :)

**Nanti majlis2 makan2 sempena harilahir keduanya merangkap open haouse rumah Mamma ;)

Wednesday, September 28, 2011

SELAMAT HARI LAHIR PAPA ;D

Hati Mamma at Wednesday, September 28, 2011 2 Tukang Tambah
Yang ke-33 hokeyyy ;p
Pada 27 September 2011
hahahaha

Semalam balik terus pergi Tesco Cheng beli kek
Walaupun keadaan gaji sangat tenat di atas penganiayaan yang berterusan kan
Tapi Mamma pejam mata je pergi beli kek ni
Tapi kek ni bukan dari Secret Recepi macam biasa la kan ;p
Dari kedai yang biasa2 ajewww ;p
Tapi menten sedap Tiramisu ini hehe ;D
Tapi tak apa..bukan itu nilainya untuk hari lahir Papa ;)

Untuk sambutan kami anak beranak sahaja
Kami taruk lilin jugak hehehe ;p

Papa meraikan harijadinya dengan anak dan bini di sisi kekeke


Potong kek sebab Mamma kebulur sangat lunch ;p

Semoga Papa sentiasa dilindungiNya
Semoga rezeki Papa sentiasa melimpah ruan untuk terus tanggung Mamma ;)
Amin


Sebenarnya nak buat suprise
Tapi apa kan daya
Pergi beli kek dengan Kimi
Dah siap pesan kat Kimi jangan bagitau Papa dulu
Sekali sampai rumah Kimi bagitau

Papa, Kimi ada hadiah untuk Papa
Adalah, tak boleh bagitau Papa
Tapi kek tu nanti kita makan ler

Aiyaksssss
Dasar betul mulut Kimi ni tau

**nanti nak post entry birthday Kimi 2minggu lepas ;)

Monday, September 26, 2011

MOKTEH DATANG RUMAH ;)

Hati Mamma at Monday, September 26, 2011 0 Tukang Tambah
Phewww lama tak update blog
Sekarang dah tak jadi blogger tegar
Sebab lepas aje puasa hari tu
Mamma diserang asma dan batuk sampai suara sakit
Mood pun terbang
Minggu ni baru rasa ok sikit
Tapi bukan itu Mamma nak ceritakan

Ni nak cerita pasal semalam
Bilamana rumah didatangi sanak saudara

Seronot bila sedara mara datang bertandang
Menziarahi Mamma yang jauh diperantauan
Ye la, nak tunggu diorang datang susah
Sebab diorang jauh nun di Terengganu
Sementara Mamma menetap di Melaka

Semalam adik kecit dan Idah datang bawak Mokteh sama Mira
Diorang ni tak pernah sampai rumah Mamma sejak 6 tahun Mamma jadi orang Melaka ;p

Harap ada kelapangan diorang sampai lagi rumah Mamma ni

Mamma sempat masak yang simple aje
Sebab Mak Saudara Papa meninggal tengaharinya sebab angin ahmar
Jadi rancangan masak memasak ditunda selepas menziarah si mati. alfatihah.

Masakan simple saja seperti menu


- Ikan goreng
- Sambal Sotong
Pajeri Nanas
- Kobis Masak Lemak Putih
- Sambal Belacan

Cukup untuk mengalas perut sebab malam tadi jugak diorang naik bas balik ke Terengganu
Tujuan Mokteh datang Melaka ni pun singgah je sebenarnya
Hantarkan anak bongsunya Si Mira ke Johor, rumah sewanya di Pasir Gudang
Sebab Mira sudah dapat kerja di sana selepas tamat pengajiannya di UTP

Tu yang Mokteh singgah Melaka
Walaupun sekejap jadi la kan
Terubat jugak rindu kat sanak saudara

Ada kelapangan sila datang lagi Mokteh!
Gambo adik kecit dengan Idah tadop
Sebab Mamma tak amik gambar
Gambar yang ada pun dari album facebook Idah
Kredit to Idah heheh ;p
Lilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting