Tuesday, July 3, 2012

KEADAAN SEMASA MAMMA

Hati Mamma at Tuesday, July 03, 2012
Tak ada pape yang peliknya buat Mamma yang preg dh masuk bulan ke8 ni
 Tapi sangat2 perasan sekeping gambar pun tak ambik 
Tak ada mood langsung nak posing2 amik gambar
 Tapi tak jadi hal pun kan
Sebab itu bukan masalah orang preg! kehkehkeh

Perut Mamma dah membesar
Dah santak sampai ke dada
Kadang2 rasa mengah jugak

Kalau duduk susahnya nak terus
bangun
Kena angkat punggung sebelah pastu gerak perlahan-lahan
Pastu sambung angkat sebelah lagi
Memang berat gila rasanya ;p

Pastu baby pulak bukan main lasak main kat dalam sana
Sekali bergerak sampai terangkat perut Mamma
Dia punya ngilu jangan cakap
Kadang tu sampai Mamma terkeluar 'Ouucchhhh'
Terperanjat ko!!!

5-6 hari lepas kaki bengkak
Kelangsungan dari buat cistat yang berlarutan
Tapi pagi ni kaki dah xbengkak lagi
Dah surut lega la sikit kan ;)

Skang ni  dah tak boleh makan  masam2 dan pedas
Kalau makan jugak siap la lepas makan
Tekak macam pedih dan kembang
Korang pernah tak rasa muntah pedas???
Hah macam tu  la rasa...pedih dan pedas je rasa huhuhu
Walaupun tak muntah sebenarnya tapi rasa dia memang menyengat kat lubang tekak ni
So sekarang ni kalau nk makan kena la amik lauk2 yang tak pedas 
Dan minum aor2 yang tak masam macma milo ke susu ke
Tak macam masa mula2 preg dulu..setiap hari teh limau ais ;))  

Pastu makan macam kurang je skang ni
Sepinggan je tak tambah2 dah  dan sekali sehari jerk
Minggu lepas pergi check up berat badan turun 800gm
Pastu hb maintain rendah dengan bacaan setakat 10.0
Patut la badan rasa panas jer walaupun hujan lebat kat luar sana rupanya itu simptom hb rendah huhu

Dan minggu ni Mamma agak rilek sikit
Ada tempahan kek sebiji ajer
Takder job bosan lak kan?? ;p
Dah ada tak menang tangan dibuatnya :)
Tapi apa yang penting seronok dapat memuaskan hati orang dengan makan2 ni

Okeh!! cau dulu tata ;))

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting