Thursday, May 31, 2012

KEADAAN SEMASA MAMMA

Hati Mamma at Thursday, May 31, 2012
Cakkk!!!!
Ngeeeee ;p
Tenggelam timbul je Mamma  pregnant kalini hehe
Bermakna bukan takde masalah
Tapi terlalu bizi dengan urusan harian dan mingguan
Mana nak buat tempahan kek, mana pergi kelas kek weekend nya
Kelas kek lak boleh dikatakan hampir setiap minggu ;p
Pastu mana nak melayan badan yang cepat penat ni lagi
 
Tapi Mamma pelik jugak, penat2 badan pun
Macam2 jugak aktiviti yang Mamma buat
Rajin la sangat tapi bab urusan rumahtangga dan masak2 lauk nak isi tangki sendiri adalah sangat malas!

Harini dah genap 7 bulan usia kandungan Mamma
Lagi lebih kurang 2 bulan lebih lagi
InsyaAllah Mamma menimang cahayamata yang ke 2 :D
Eeeiiiii tak sabar meh :)
Tak sabar la sangat tapi scan pun tidak nya lagi!!! chooiiiii

Semalam pergi check-up dan minum air gula
Aisehhh 
Berat badan yang patut naik 2kg sebulan
Tapi Mamma cuma mampu naik 500gm untuk 2minggu pulak
Masa trimester pertama dulu
Boleh je naik 1kg seminggu dengan selambanya adehhh ;p
Dah terbalik kot jadinya
 
Tapi ini mungkin kerana sebab Mamma ada puasa 
Maklom ler..puasa ganti dok abis2 lagi 
Lagi baki 3 hari lagi
Ingat nak setel minggu ni
Tapi ni datang pulak asma, selsema dan batuk
Sangat2 la tidak larat nak berpuasa woooohhh
 
Pastu pulak masa misi rasa perut 
Kedudukan baby adalah seongsang
Kepala baby berada bawah tulang rusuk kiri Mamma
Tapi takpe sebab kemungkinan baby akan berpusing lagi
Alah malam  tadi kepala baby dah duduk ke kedudukan asal :)

Pastu bila cek hb pulak (kepekatan darah kan)
Adalah di paras bahaya lah jugak bawah bacaan 11.0
Mamma punya bacaan cuma 10.8 ;(
Kemungkina bahaya hb rendah ni
Menurut misi kemungkinan bersalin tidak cukup bulan
Dan pendarahan selepas bersalin
Mintak jauh la semua tu kan. Amin.
 
Ni kerana ubat homeopathy yang Mamma amik dah kehabisan seminggu lalu
InsyaAllah minggu depan sambung balik ubat tu
Bila Mamma makan ubat homeopathy tu
Mamma tak makan dan fokus sangat dengan pengambilan semua zat besi, sayuran hijau lain sangat
Sebab ubat tu cukup segala dalamnya ;)
Tapi ni dah habis jadi kena la sambung kan
 
Mintak la jauh dari segala kemungkinan yang tak baik
Mak takut nyah!

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting