Thursday, December 29, 2011

MALAM TADI PERGI KLINIK

Hati Mamma at Thursday, December 29, 2011
Pemeriksaan awal
Mamma pergi Klinik Maiza dekat Cheng talam tadi
Saja nak tengok isi dalam dah setara mana ;)

Hasilnya kat bawah

Doktor kata

Kandungan awak dah masuk 6 minggu
Tapi saiz janin baru 4 minggu

Mau taknya
Mamma bukan makan banyak sangat
Susu ke segala mak nenek vitamin pun tak start makan lagi ;p

Dan sebagai permulaan pagi tadi nak pergi kerja
Mamma buatkan nasi goreng kampong beserta telur mata kerbau
Sama air milo


Menu nasi goreng ni biasa je bagi Mamma dan korang korang jugak kan ;p
Kalau tak pregnant
Mamma cuma amik sepiring nasi goreng dan air saja
Ini adalah langkah menjaga/mengawal berat badan yang biasa Mamma amalkan
Tak adalah sampai tak amik langsung
Makan jugaklah minyak2 tu tapi dengan kuantiti yang sedikit

Tapi bila dah preg kalini
Tambah pulak saiz janin yang kecit 2minggu
Langkah permulaan harini
Mamma makan nasi goreng kampung siap ada telur mata kerbau
Lagi siap tambah lagi sepiring

Banyak minyak telur mata tu
Sampai rasa geli kat anak tekak masa suapan last tadi hehehe ;p

** petang ni nak pergi cari susu untuk ibu2 lak :)

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting