Friday, February 10, 2012

SAYA LAYAKKAH???

Hati Mamma at Friday, February 10, 2012
Apa saya nak kata ek...
Eh eh mana kata ganti nama Mamma????
Ah tak pe la, kalini saya nak berbahasa 'saya' pulak ;p

Tengah duk melayan loya penim2 soram diri di pagi selasa hari tu
Datang sorang tua perempuan mintak tolong faks dan faks dan faks dan tulis pos laju bagai
Sambil saya pula sampai berair mata laya sakit kepala
Tapi layan tetap layan dan berbahasa yang baik sambil suruh makcik tu duduk bagai

Dah semua siap setel dalam 20 minit gak layan kerenah makcik tu
Makcik tu tanya saya berapa servis faks tadi
Saya kata RM5 saja makcik sambil senyum
Dia hulur bayaran tadi sambil hulur bayaran ekstra sebanyak RM20

Saya tanya Eh kenapa ni makcik???????

Eh nak amik la..makcik sedekah kat kau
Amiklah

Sambil tolak2 ke saya sambil tangan saya pulak tolak2 tangan dia sambil berkata

Eh makcik tak payah lah
Lagipun saya tolong saja makcik tadi tu ikhlas
Lagipun saya dah ada gaji bulanan

Eh bukan nak menunjuk saya ada gaji tauuu
Saya cakap mende yang betul saja ;p
Tah macamana saya mengalir air mata
Kenapa saya yang patut dapat ek???
Sedangkan dah ada gaji tetap setiap
bulan
Bukan maksud saya tak nak terima sebab duit saya banyak sangat ke apa ke kan
Bukan bukan bukan bukan sangat sangat
Sementelah gaji sendiri pun kena potong hampir RM800 sebulan kan huhuhu
Kalau kasi makanan tu ramai sangat la yang kasi
Ni duit beb! duit beb!!
Ntah la..rezeki ke apa ke apa????

Amik la nak, kalau anak tak amik nanti makcik menangis
Amik la..makcik kan kalau tengok permpuan sebaya kau ni
Makcik sayang sangat sebab makcik ada sorang je anak perempuan macam kamu ni
Tapi duduk kat KL
Duit ni anak beli la makanan berkhasiat ye

Sebab dia dah interview saya masa memula dan dia tau saya tengah preg
Saya tersentak dan mengalah dalam menerima duit itu
Untuk melegakan hati tua sorang ni
Lantas dia berlalu dengan saya pula duk kesat2 air mata nih

**Saya yakin rezeki Allah dah janjikan untuk setiap umat walau apapun terjadi terhadap kareer saya sekarang...chhaiiihhh kareer la sangat khenn

3 Tukang Tambah:

MaMa QaiSaRa a.k.a nunu on February 10, 2012 at 11:59 AM said...

alhamdulillah kak..
rejeki baby tu...

nunu pun pernah mcm tu gak..
tolong sikit jer pun..
isi borang kuar duit asb..
nk kasi jugak..
pasai mak cik tu kata x reti nk menulis..

selalu gak la bile tolong2 gitew jer..
ada yg ihklas nk bg.....

Mamma on February 10, 2012 at 3:48 PM said...

yg aku peliknya, nape aku nangis hahhaha..kecit betul rupanya hati aku ni..apa pun harap makcik tu sentiasa sihat dan murah rezeki..;)

Asidah on February 10, 2012 at 6:01 PM said...

rezeki baby tu..

tp kan, ak bergenang gk bace post mg ni sbb aku pun penoh mengalaminya.tapi kes ak tu pokcik..semoga pokcik tu dimurahkan rezeki...

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting