Monday, June 6, 2011

MAMMA SERAH JE

Hati Mamma at Monday, June 06, 2011
Mana taknya kan
Mintak tolong sama manusia, manjang tak jadi *aiyakss
Sekarang ni cuma serah kat pencipta saja la

Jumaat lepas Mamma terpaksa tinggal Kimi kat rumah sendirian
Ye lah, dah nak pergi kerja
Nak bawak kerja bukan tak boleh tapi ..
Masalah penjaga Kimi berlarutan sampai sekarang

Papa kerja malam, masuk pukul 9.00 malam
Sementara Papa balik kerja pukul 9.30 pg sampai rumah
Mamma keluar rumah 8.20 pg keluar pergi kerja
Dalam masa lebih kurang sejam tu
Mamma terpaksa redha

Sebelum keluar rumah
Mamma siap 'on'kan TV cenel kegemaran Kimi
At least masa Kimi terjaga dan keluar bilik cari Mamma
Dia terpandang TVnya tu tengah on
Mungkin melekakan Kimi sekejap *harap

Pastu sebelum keluar
Siap pesan macam2 lagi
Jangan buka pintu keluar rumah
Jangan main kat luar
Jangan pergi dapur dan macam2 jangan lah

Pagi tadi kejadian sama berulang
Ditinggalkan lagi sementara tunggu Papa balik
Memang dia tidor je kan
Tapi tetap risau apa2 berlaku
Yelah, Kimi tak pernah sensorang kat rumah tu walaupun dah 5 tahun
Takut jugak apa2 yang jadi

Tapi nak buat macamana
Sungguh-sungguh Mamma dah tak ada arah lagi
Masa ni la Mamma mintak tolong Allah saja yang menjaga Kimi :|
Nanti dah sekolah dah senang la sket
Ni sebab cuti sekolah

2 Tukang Tambah:

So Shy Lady on June 9, 2011 at 8:14 AM said...

isyh...risau juga tu ye..t.pesan jiran ke tlong tgk kan

tawakkal sj lah, bc ayat 1000dinar t.putus ye

Mamma on June 18, 2011 at 11:50 AM said...

ye lorrr...skang ni terpaksa sementara kontrak abis kan..nk mntak tlg ngan jiran pn, jirang xpenah kuar rumah huhuhu cane????...tp skang dh sekolah balik xdela mcm ni lg..pikir jaga belah ptg je la ;p

**sorry sgt2 lama xreply coz bz tahap gaban..blog pn jarang disentuh dh ahhaa ;))

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting