Sunday, December 16, 2012

ABANG SAYANG SANGAT2 ADIK TAPI SELALU KENA MARAH

Hati Mamma at Sunday, December 16, 2012
 Kadang2 mari terfikir
Teruk la Mamma ni asyik nak marahkan Bujang Kimi je
Terpekik terlolong-lolong dari dapur
Padahal budak tu tengah tolong jaga adik dia tuh
Huhuhuhu
Tak patut betul
 
Tengah tolong jaga adik kena marah
Tengah tolong enjut adik dalam buaian kena marah
Apa2 la yang tengah semua kena marah
 
Tapi kalau tak marah takut apa2 kejadian tak diingini
Biasa mintak tolong kalau Mamma nak mandi, kemas rumah dan masak
Time ni memang kemuncak mintak tolong la ni
Kalau sikit2 tu xde hal sangat
 
 
Mau taknya
Mamma tengah masak, tau2 dengar macam orang ketawa
Adikny pulak dengar abbboooo abbbooooooo
Bising-bising pergi la jengah
Dua beradik ni tengah bergomol
Wah wah bukan main suka
Mamma naik hantu
 
Adik dah macam menunggang motor je ;p
 
Bujang Kimi pulak pantang lepas dari mata Mamma
Terus je nak angkat adik dia
Suka sangat nak angkat2 adik dia
Main lak lasak2
Adik pulak melayan bukan main suka


 
Kalau adik tido saja pergi kacau suruh orang tu bangun
Nak main saja keje abang
Masa ni lagi Mamma naik hantu
Tak caya tanya jiran-jiran ;p
 
Tak pun budak tu tengah menyedut nak tido
Si Abang tanya boleh main dengan adik tak?
Tak pun abang tanya, nanti adik bangun boleh main dengan adik tak?
Aiiii adik belom tido lagi dah tanya adik bangun nak main
Adudududududu

 
Yang si kecit ni pulak
Tak perasan ke yang dia tu kecit lagi
Pelik Mamma la
Tak sakit ke abang buat macam tu
 
 
Abang sayang sangat2 kat adik dia
Suka tolong Mamma enjut adik dengan lagu lailahailallahhhhTapi sekarang susah nak dengar sebab buaian dah antar rumah Mama adik (pengasuh)
Kalau nak dengar kalau adik nangis masa jaga dari tido atas katil je
Dia pujuk dengan lagu tu

Abang nya pun
Pujuk memang nyanyi lagu tu jugak
Tapi sampai kampung sebelah pun boleh dengar dia nyaanyi
Berlawan dengan adik nangis lagi kuat
 
Ewah ewah bukan main kamcing korang 2 orang yerk
 
Eh tapi kan berkesan jugak
Adik diam jugak
Kadang2 Mamma akui kuasa abang memujuk adik menangis guna lagu ni berkesan :)
Kalau dalam stroller Bujang Aqid menangis
Mamma cakap je kat Bujang Kimi

Along, adik nak abang ni
 
Siap la abag dia terus nyanyikan lagu lailahailallah
Terus diam je
Abang nya plak tak boleh dengar adik menangis langsung
Tak kira di mana waktu apa
Terus datang je pujuk ;)
 
Ada tu tengah subuh hari Mamma solat
Bujang Aqid nangis
Tetiba dengar abang nyanyi lailahailallah ;p
Dengan mata abang tertutup sambil pujuk adik kekeke
Gelak Mamma tengok
 
 
Kalau cium adik abis basah pipi adik
Sebab dia suka isap pipi dan mulu adik
Lagi kena marah dengan Mamma
Habis basah muka orang tu
Pastu bising bedecup-decup bunyi nya
Kena marah lagi huhu
Mamma pun asyik nak temper je ;p
 

 
Ni gambar masa Mamma mintak tolong nak mandi k apa ntah
Bujang jaga Bujang hehehe
Tapi Mamma perasan
Kalau abang jaga adik sambil main game
Dia kurang perhatian sikit kat adik
Adik pulak masa ni macam kurang kasih sayang jerk kekee
Banyak la melalak-lalak
Time ni Mamma marah Bujang Kimi lagi
Pendek kata manjang kena marah la si abang
Manjang tak kena
Ada tu Bujang Kimi menjawab jugak

Along jaga adik lah ni Mamma
 
Bukan marah apa pun
Dia pergi angkat2 adik dia sambil gomol2 tu je
Tapi lepas kena marah Mamma tak lupa ucap terima kasih ;)
 
 
Bila 2 bujang dah terbanting tau pulak Mamma bosan huhu
 
**semua gambar adalah masa lepak ngan Mamma :)
**Tapi yang kena marah abang buat aksi sama tanpa Mamma

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting