Wednesday, April 18, 2012

LEPAS SATU SEKSAAN

Hati Mamma at Wednesday, April 18, 2012
Dah kalau nama kene ulang alik klinik 2-3x seminggu

Mana tak seksanya kan


Semalam pergi Pakar ENT sebab selsema tak baik2

Gatal pulak mata hidung telinga dari Oktober 2011 lagi

Korang kira la sendiri lama mana nak tanggung

Tapi doktor kata ini kemungkinan hormon yang berlebihan ketika mengandung

Tu yang payah nak baik


Lepas pergi pakar ENT

Petang tu pulak pergi check up

Lepas tengok laporan tekanan darah tinggi

Mamma rasa lepas satu hazab

Sebab tak payah ulang alik klinik 2-3x seminggu

Sebab tekanan darah Mamma puratanya 100-120/60-70 je

Cantik kan walaupun berat badan naik tak hengat ;p

Diabetes pun tak sangkut lagi

Buat masa ni la ;p

Dan harap tak sangkut la


Cuma skang ni tengah tunggu keputusan tiroid je

Salah satu sebab badan naik boleh kena tiroid jugak nurse kata

Lahhhaiiii camtu pulak kan

Tapi Mamma tak tau la simptom ni untuk orang preggy je ke apa kan


Start minggu ni dah boleh pergi klinik 2minggu sekali je

Dan bukan lagi 2-3x seminggu :D

Baru nak rasa normal cam orang lain

Ikutkan bulan macam Mamma ni (51/2bln)

Pergi klinik sebulan sekali je


Tapi masalah berat badan

Menyebabkan Mamma kena pergi klinik 2minggu sekali

Pastu 2-3x seminggu

Ni baru nak balik 2minggu sekali semula


Kandungan berusia 5bln kebawah

Cuma dihadkan naik berat badan cuma 500g sebulan

Lepas 5bln baru boleh naik berat 2kg sebulan

Sekarang ni memang sangat lega sebab selama Mamma preggy

Berat badan naik purata 2kg sebulan ngeeee

Tak perlu lagi la nak diet sangat :))


Preggy kalini tak rasa macam2 sangat nak makan apa

Tak macam masa preggy bujang dulu

Asyik nak cekik mende manis je

Cuma yang agak pelik sebab suka sangat makan megi kari

Rebus camtu je pastu taruk telur pun dah cukup menggiurkan hehehe

Tapi Mamma makan tak selalu

Haiiishhh tak selalu ko kata Jah???!!!!!

Memula sebulan sekali
Pastu turun jadi 2minggu sekali

Skang ni plak rasa cam tetiap minggu lak Mamma cekik megi kekekek


Dan malas tu tetap melekat lagi ;p

Sabar lah wahai Papa yerk :)

Sebab segala hal2 kemas umah Papa yang kena hadap

Dari menyapu, mengemop, membasuh, menyidai semua Papa buat

Cuma kadang2 hari minggu je Mamma buat


Tapi menyapu je walaupun hari minggu Papa jugak yang kena buat

Sebelum Papa pergi kerje dia kena sapu rumah dulu

Yang lain2 ditanggung beres lagi

Nape ntah menyampah benau nak menyapu

Yang lain2 tu boleh lagi pejam mata walaupun malas


Mungkin badan Mamma cepat penat

Pastu kalau penat tak hengat macam angkat bukit je

Pastu tak boleh nak berdiri lama2

Tapak kaki sakit sangat2

Tu mungkin salah satu sebab kot nape malas

Cewassss hak tuiii!!! kalau Papa baca neh hehehe


Okeyy cau dulu

Sayang kamu semua!! :)

2 Tukang Tambah:

SufatihaNur on April 19, 2012 at 8:16 AM said...

sian kat papa tu..hehe

Iman's Umi on April 19, 2012 at 4:55 PM said...

Jagalah kesihatan ya Mamma...sian plak dengar...tahniah utk en.pappa yg begitu tabah melayani kerenah mammanya...hehehe

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting