Thursday, November 24, 2011

KEPUTUSAN AKHIR KIMI SUDAH KELUAR

Hati Mamma at Thursday, November 24, 2011 2 Tukang Tambah Links to this post
Minggu lepas sudah keluar
Tapinya minggu lepas Mamma meroyan Kek Coklat Kukus ;p
Entry ni ditangguhkan hehehe

Ini dia keputusan yang baru
Ada peningkatan yang agak ketara walaupun
bukan 100%
Namun Matematik menjunam dunggg!!!!
he he he



Ini keputusan pertengahan haritu


Mamma ada tanya jugak kat bujang

Kenapa Matematik ni makin teruk pulak

Bujang kata
Alah Mamma, semua tu kan dapat A

Menjawa
b meh ;p

Ranking dalam kelas tetap kenyang se
bab banyak :)
13/17 gagagagaga

Monday, November 21, 2011

BERSEDIA UNTUK SIBUK

Hati Mamma at Monday, November 21, 2011 1 Tukang Tambah Links to this post
Seperti kata tajuk :)
Mamma bersedia untuk sibuk menerima tempahan yang menggunung hua hua hua


Ini kerana kad yang tertera tajuk kek dan no telefon Mamma
Akan diedarkan sekitar Melaka
*Marketing Plan katanya :)

Harap success!
Bismillah ;)

Thursday, November 17, 2011

KEK COKLAT KUKUS MAMMA - SILA BELI :)

Hati Mamma at Thursday, November 17, 2011 2 Tukang Tambah Links to this post
Sekarang Mamma kalut buat ni pulak

Tajuk resepi : Kek Coklat Kukus Mamma :)



Saiz : 6Inci x 6Inci x 2Inci
Harga : RM15 yang kosong tak bersalut coklat macam ni ;)

Yang bersalut coklat macamni RM20 je
Murah meh!

Lai lai lai beli Kek Coklat Kukus Mamma meh! :))

Tempahan buat masa ini cuma tertumpu kepada masyarakat majmuk Melaka dahulu hehehe

Tuesday, November 15, 2011

BEG KOYAK!!!!

Hati Mamma at Tuesday, November 15, 2011 0 Tukang Tambah Links to this post
Beg sekolah bujang dah koyakkk!!!
Mamma kena sedia!!!
ehem ehem ehem

Beg sekolah ni beli kat Tesco Melaka
Beg yang kedua jugak la dalam tahun ni
Harga RM19.90 menggantikan beg yang pertama beli harga mau cecah dekat seratus
Tapi sayang tak tahan
Beg yang pertama tu dapat pakai sekejap saja


Beg cap Tesco ni pulak yang tahan even dia murah kan ;p
Tapi bukan itu ceritanya

Yang nak dihebohkan kat korang ni ;)
Beg Tesco ni dah koyak
Aiii macam tau2 saja bujang dah nak habis sekolah kan
Banyak jasa kamu wahai beg Tesco ;))

Bujang pulak dah mula request beg Ben 10 yang ada troli tu ;))
Perasan ala2 pramugara tarik beg turun dari katebang ke apa hek hek hek
Nak tarik2 la konon

Alah tengok bujang pun dah tau yang bujang sangat2 kepingin
Nak tarik2 beg sekolah tu sebab kat Wonderkids memang ramai bawak beg jenis tu

Dan sekarang sudah ada wishlist akhir tahun pulak bujang teruna ni aiiiii

*kredit to google

Harga beg ni sendiri mau ingat la
Memang kerat leher punya harga la

Tapi takpe sebab
Yuran sekolah taun depan cuma RM150
Bukan RM1050 macam taun2 sudah hehehehe
Mamma tetap senyum bayar harga beg tu ;D

Monday, November 14, 2011

HARIJADI YANG PENAT

Hati Mamma at Monday, November 14, 2011 2 Tukang Tambah Links to this post
Kisahan birthday semalam disambut dalam keadaan cukup sederhana ;)
Tapi Mamma sangat gembira walaupun sedikit penat
Sebab dari pagi sampai rumah pukul 7.15 petang baru balik dari kursus insurans
*agak komited disitu ;))

Kek hari jadi Mamma taun ini
Tanpa lilin seperti selalu ;p
Dah semakin tua malu pulak nk tiup2 lilin bagai khennn
*Ustaz Azhar kata dosa pun yerk ;))

Kek Volcano dari Pizza Hut
Sangat yummy rupanya eh siap ada eskrem ;)


Kalau dah kek rasmi dari Pizza Hut
Maka makan2 kami pun kat sanalah
Simple hidangan untuk kami yang bekeluarga dan berbadan kecil2 semua ;p

2 hero Mamma sudah ngap dulu
Love both of u!

Dah kenyang semua
*hidangan kecit je pun tak habis nak makan
Tapi yang licin lincau tak hengat sampai lintang pukang tulang belulang ayam tuh ngeh ngeh


Mak aihhh
Rupa birthday girl kelam meh
Kamera cap ayam khennn
**penat aku mekap tebal2 hahahaha


Semoga Mamma terus di panjangkan umur untuk terus beribadat kepadaNya
Untuk terus mendidik anak Mamma ke jalanMu dan menjadi anak yang soleh
Di murahkan rezeki yang halal dan diberkati di dunia dan akhirat.
.Amin.


Thursday, November 10, 2011

ROTI CANAI VERSI MAMMA

Hati Mamma at Thursday, November 10, 2011 1 Tukang Tambah Links to this post
Ini roti canai entah zaman dinosour bila Mamma buat
Ini 1st time Mamma
buat
Se
belum2 ni cuma tolong sepupu uli dan meniaga roti canai je


Bahan-bahan dia mudah je
Kadang tu memang ada je
bahan2 tu dalam rumah kita
Macam gandum, telur, majerin dan garam
Semua tu disatukan sekali arung pastu gaul dengan air
Gaul sampai tak melekit kat tangan
Bahan2nya pulak Mamma campak sukati je tak ikut sukatan pun


Lepas dah gaul tak melekit tu
Bulat2 kan doh jadi camni pastu lumur dengan majerin lagi
Taruk dalam peti esok pagi leh tebau ;))

Skang ni meh Mamma tunjukkan skill hehehe ;)



1st time Mamma menebau roti canai ni
Memang takdak skill langsung! hahaha

bunyi dia kecepek! kecepek! kecepek!

Ini antara yang paling lawa tak koyak
Yang lain mostly ra
bak! bukan koyak dah kekeke


Hasil lepas digoreng oleh Papa
Roti telur hangit!
Kalau Mamma goreng mesti lawa ;))


Ini roti kosong pulak
Ala-ala hangit jugak
Rasa tuh korang pikir la! ;))


Siap kari jugak deyyyyyyy


Jemput makan roti canai meh! ehehehehe


Sekian cerita makanan yang entah bila bulan dari Mamma ;))

Wednesday, November 9, 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

Hati Mamma at Wednesday, November 09, 2011 0 Tukang Tambah Links to this post
Ye lah ;)
Sebab masa raya korbang yang pertama ta wish lagi kat korang hehe ;p
Jadi Mamma amik kesempat wish
Selamat Hari Raya Korban yang terakhir untuk harini ;))
Korang korban tak taun ni

Hajat Mamma tak kesampaian tahun ni
Tapi InsyaAllah taun depan kalau ada kesempatan

Lewat kebelakangan ini terlalu banyak ujian yang melanda
Tapi bukan itu sebabnya Mamma tak ber'korban' tahun ni yerk

Malam raya berangkut balik rumah MIL
Pagi raya Mamma cuma siapkan Sambal Daging sama Serunding Ayam
Pastu beli lemang buat makan kami anak beranak

Ini Sambal Daging
Papa tak suka sangat makan rendang
Dia lagi berselera dengan Sambal Daging
Ikutkan aje rentak Papa sebab dia jugak nak mengabiskan semua ni

Ini la Serunding Ayam Mamma
Malas nak carik2 isi ayam tu halus2
Semuanya kasar2 tapi menten

Menten apa????
Korang pun dah agak Mamma nak cakap apa ke??
Hahahahahahaha

Menten sedap la kan
Biar la kan
Mamma macam biasa jugak
Sendiri naik lift sendiri tekan butang hak hak hak
Sendiri masak, sendiri makan, sendiri puji kekeke
Memang tak boleh dipisahkan ;))

Akhir kata
SELAMAT HARI RAYA KORBAN UNTUK KORANG SEMUA
Hari ni raya last tau ;))

MINGGU FINAL EXAM

Hati Mamma at Wednesday, November 09, 2011 0 Tukang Tambah Links to this post
Hajat hati minggu ni nak balik raya haji kat Terengganu
Tiket semua dah beli tapi burn
Sebabnya bujang teruna ada final exam minggu
Dan harini hari kedua exam
Semalam paper bahasa malaysia
Harini bahasa inggeris


Exam?????
Bujang pun tatau apa itu exam
Apa yang boleh Mamma katakan

Alah..paper yang kaler putih yang Kimi kena jawab soalan2 tu
Nanti kalau semua betul dapat markah 100%
Baru hebatttt


Ini bujang sangat banyak main
Seakan tiada tekanan dan kegusaran
Mamma pulak yang tekanan

Mau taknya
Semalam masa jemput dia balik sekolah
Beg sekolah dia kawan dia bawak balik
Budak tu nama Wei Hang
Beg sekolah dia cantik je melepek tinggal kat sekolah adoyaiiii
Hakimi pun careless kan????
Tulah asyikkk main je bebel Mamma
Tak jaga barang!

Yang buat tertukar tu sebabnya
Beg sekolah kaler sama walaupun cap nya lain

Hangin je Mamma
Dalam tu dah la ada vitamin cap appetton yang baru beli dengan teacher dia
Karang hilang Mamma tak jamin nak beli lain!

Balik sekolah semalam lenggang2 je la
Tapi Mamma ada pinjam buku Bahasa Inggeri dari dalam beg Wei Hang tu
Sebab harini paper bahasa inggeris
Boleh gak buat baca2 malam tadi

Esok paper last
Matematik!
 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting