Thursday, November 10, 2011

ROTI CANAI VERSI MAMMA

Hati Mamma at Thursday, November 10, 2011
Ini roti canai entah zaman dinosour bila Mamma buat
Ini 1st time Mamma
buat
Se
belum2 ni cuma tolong sepupu uli dan meniaga roti canai je


Bahan-bahan dia mudah je
Kadang tu memang ada je
bahan2 tu dalam rumah kita
Macam gandum, telur, majerin dan garam
Semua tu disatukan sekali arung pastu gaul dengan air
Gaul sampai tak melekit kat tangan
Bahan2nya pulak Mamma campak sukati je tak ikut sukatan pun


Lepas dah gaul tak melekit tu
Bulat2 kan doh jadi camni pastu lumur dengan majerin lagi
Taruk dalam peti esok pagi leh tebau ;))

Skang ni meh Mamma tunjukkan skill hehehe ;)



1st time Mamma menebau roti canai ni
Memang takdak skill langsung! hahaha

bunyi dia kecepek! kecepek! kecepek!

Ini antara yang paling lawa tak koyak
Yang lain mostly ra
bak! bukan koyak dah kekeke


Hasil lepas digoreng oleh Papa
Roti telur hangit!
Kalau Mamma goreng mesti lawa ;))


Ini roti kosong pulak
Ala-ala hangit jugak
Rasa tuh korang pikir la! ;))


Siap kari jugak deyyyyyyy


Jemput makan roti canai meh! ehehehehe


Sekian cerita makanan yang entah bila bulan dari Mamma ;))

1 Tukang Tambah:

-oP_ida- on November 14, 2011 at 1:22 PM said...

takpa...kan nak masuk master chf....masuk perot sndiri..janji sedappp..ehehehe

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting