Wednesday, January 2, 2013

HARI PERTAMA SEKOLAH

Hati Mamma at Wednesday, January 02, 2013
 Sekerat hari yang memenatkan
Mamma masuk kerja 1/2 day hari ni coz setelkan Bujang Kimi masuk darjah 1 pagi tadi
Mamma dengan Papa pergi hantarkan Bujang Kimi pagi tadi
Sebab masing2 nak merasai keterujaan anak masuk darjah 1 ;)
 
Keluar rumah sama2
Tapi sampai sekolah Papa je yang hantar Bujang Kimi masuk kelas
Sebab Mamma rushing hantar Bujang Aqid rumah 'mama' nya
Pastu patah balik datang sekolah Bujang Kimi

Mamma sampai sekolah je dorang dah masuk dan parents duduk luar pagar
Maklum ler sekolah kecik
Dan dibenarkan tunggu dekat kantin
Kantin pulak luar pagar bangunan lain
 
Tanya Papa kasi duit belanja kat Bujang Kimi berapa
Papa cakap kasi RM4
 
Makkk hoiii banyak nya bang!
Papa cakap
Takper, saja je kasi coz nak tengok dia belanja camne
 
Balik sekolah kami saja datang ngendap dia
Walaupun tau dia balik ngan Acik Atie
Saja nak ngendap perilaku anak kat sekolah baru
Kami laki bini teruja okey anak sekolah
Over pulak!
 
Keluar sekolah je Papa terus terkam dan buat audit mengejut ;p
Maklum ler Bujang Kimi memang tatau guna duit
 
 
Sekali tengok ada kat tangan RM3
Rupanya dia belanja RM1 beli mee hoon goreng pastu minum air masak bekal
Dalam hati pandai-pandai
 

 Lepas kena audit tu Bujang Kimi dah tak dapat kawal sikit
Sebab nak belanja duit belen
Mau taknya
Aiskrim, jajan, kopok, ice blended semua duk tunggu kat luar pagar sekolah
Huhuhu
 
Baju jangan cakap dah macam belacan ;p
Sebab tu Mamma belikan baju dia 4 lai, seluar 4 lai dgn sepasang baju melayu putih untuk hari jumaat
Tak payah nak terkejar2 basuh baju sekolah
Siapkan terus baju untuk seminggu
Maklum la Mamma kan wanita berkerjaya!
*Puiiii

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting