Thursday, January 3, 2013

BUJANG KIMI TUKAR PENGASUH SECARA SPONTAN

Hati Mamma at Thursday, January 03, 2013
Kelam kabut sekolah semalam membuatkan Mamma letih gila semalam
Tak snap gambar Bujang Kimi sangat semalam sebab Papa tunggu dia
Papa tak amik gambar Bujang Kimi semalam
 
Masa lepas Mamma hantar Bujang Aqid rumah pengasuh
Mamma terus desup pergi sekolah Bujang Kimi
Sampai je nampak Papa borak ngan Acik Atie
 
Rupanya dorang tengah borak dengan Acik Atie pasal Bujang Kimi
Acik Atie kata dia boleh tolong jagakan Bujang Kimi
Untuk permudahkan urusan Mamma
Bagi memastikan Bujang Kimi dapat mengaji
Kebetulan kampung Acik Atie ada orang ajar mengaji
Lega sangat2 rasanya bila ulam pucuk bagai dicita mendatang macam ni ;p
*paham2 sendiri lah korang! hehe
 
Rasa gundah gelana sangat kalau Bujang Kimi tak mengaji
Dari umur Bujang Kimi 4 tahun Mamma carikan ustazah untuk ajar Bujang Kimi mengaji
Tapi tak jumpa, kalau jumpa pun tak kena dengan masa Mamma pula
 
Plus pulak  sekolah agama sebelah petangnya dekat dengan rumah Acik Atie
Lalu kot belakang rumah dalam 10minit dah sampai sekolah
Bujang Kimi boleh pergi sekolah agama dengan anak Acik Atie yang sebaya Bujang Kimi
Dari tadika memang dorang sekolah sama
Jadi Mamma rasa takde masalah sangat
 
Ikut hati Mamma tanak antar Bujang Kimi sekolah agama sebelah petangnya
Sebab Sekolah rendah yang sesi pagi tu sudah ada sesi agama
Sebab sesi agama sebelah petangnya sudah ditarik ke sesi pagi
Korang paham takkk??????
 
Tapi pikir2 balik dari tak buat apa2 lepas sesi sekolah pagi baik antar je
Bukan rugi kalau belajar agama kan??
Lepas kelas agama petangnya terus pergi mengaji pulak
Bagus sangat la tu
 
Mamma dengan Papa cuma nak Bujang Kimi tu tanak buas sangat
Pastu banyak sangat mainnya
Naik saru kami laki bini tau dengan peel dia sorang

Lepas borak dengan Acik Atie
Jam tu jugak cakap okey lah
Start petang lepas balik sekolah (semalam)
Acik Atie yang jagakan Bujang Kimi pulak
Siap Acik Atie amik sekolah terus balik rumah dia naik motor ;)
Pastu rileks jap terus gi sekolah agama
Pas balik sekolah agama terus pergi mengaji
 
Memang senang sangat la kerja Mamma jadinya
Seiring dengan niat Acik Atie nak tolong memudahkan urusan Mamma
Alhamdulillah harini rasa tak la sekalut semalam
 
Duduk Universal bukan tak bagus
Cuma mengaji tu ada masalah sikit
 
Lepas borak dengan Acik Atie semalam
Terus kami laki bini desup pergi cari baju melayu putih siap samping
Untuk sesi sekolah agama petangnya pulak
Akhirnya Bujang Kimi sekolah petang jugak ;p
 
 Malam tadi keluar makan
Dalam kereta Bujang Kimi dah lena
Penat sangat dia mengharungi seharian bersekolah semalam
 
Pagi tadi bangun sangat excited nak pergi sekolah
Maklum ler tidor pun awal
 
Masa mintak duit belanja dengan Papa lagilah excited!!
Siap cakap
 
Papa, bak duit 4ringgit!
 
Amboi2, banyak tuh
Semalam tu saja je kasi RM4
 
Papa usik dia bawak RM1 jelah
Terus dia potong
 
Beli 1 kasi duit 1
Terus habis duit
Mana cukup!!
** makud beli 1 tu beli sepinggan
** kasi duit 1 tu maksudnya seringgit la
 
Kami laki bini ketawa dekah2 tau
Terus Papa keluarkan RM2 kekeke
Bawak air masak bekal coco crunch
 
Setiap pagi Papa akan hantar Bujang Kimi gi sekolah naik motor
Tak sampai 5minit sampai la sekolah
Dekat jer
 
Sesi persekolahan dah bermula
Rutin baru Mamma pun seiring juga dengan perubahan masa
Mamma dengan Papa harap sangat
Sesi persekolahan ini merupakan titik perubahan yang besar dalam diri Bujang Kimi
Jadi anak yang lebih berdisiplin, tak nakal lagi, tak banyak main lagi dan banyak lagi la
Semoga permudahkan urusan Papa, Mamma dan Bujang Kimi. amen.

7 Tukang Tambah:

Anonymous said...

Excellent way of explaining, and pleasant article to take data
concerning my presentation focus, which i am going to convey in school.


my weblog Kolarstwo.org.pl

Anonymous said...

This is my first time go to see at here and i am actually pleassant to read everthing
at alone place.

my blog ... microsoft Points

Anonymous said...

Hey just wanted to give you a brief heads up and let you
know a few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure
why but I think its a linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same results.

my blog post - World of Tanks Hack

Anonymous said...

certainly like your website but you have to check the
spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling issues
and I find it very troublesome to tell the reality on the other hand I'll definitely come back again.

Take a look at my website The Interlace

Anonymous said...

Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your
content seem to be running off the screen in Safari.

I'm not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I'd post to let you know.
The design look great though! Hope you get the problem solved soon.
Cheers

Also visit my page ... download 7Zip

Anonymous said...

I usually do not leave a response, but I read a few of the responses here "BUJANG KIMI TUKAR PENGASUH SECARA SPONTAN".

I actually do have some questions for you if it's okay. Is it just me or do a few of the comments appear as if they are written by brain dead individuals? :-P And, if you are posting on other places, I'd like to follow anything new you have to post.
Would you list of every one of your public sites like your linkedin profile, Facebook page
or twitter feed?

my page :: League Of Legends Hack

Anonymous said...

Post writing is also a excitement, if you know afterward you can write or else it
is complicated to write.

Also visit my webpage; minecraft crack *http://Youtube.com/watch?v=8pnzlfzjtha*

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting