Wednesday, August 1, 2012

PERSIAPAN SUDAH ADA WALAUPUN INGAT-INGAT LUPA

Hati Mamma at Wednesday, August 01, 2012


 Persiapan untuk 'orang dalam' sudah ada walaupun ingat2 lupa
Jenuh tanya kat ahli keluarga pasal persiapan ni
Hahahaha boleh ke macam tu???

Tema untuk 'orang dalam' ialah hijau kuning
Ada jugak terselit biru 2-3 helai 
Macam bujang dulu semua biru 
Dah rasa macam bn sama sangat pulak ;p
Jadi kalini amik kaler lain sikit la

Mamma sebut biru  korang dah agak apa jantina dia kan kekeke
Yer! 'orang dalam' ni berjantina LELAKI okey
Sebut elok2 LELAKI stop ;))

Hasil 2x scan lelaki dan bersyukur plus redha
Macam bujang jugak
Terima jelah katanya!! :))

 Kesemua orang disekeliling Mamma mengandaikan 'orang dalam' ni perempuan
Tak tau apa punca dorang  andai macam tu
Mungkin terlampau rajin mengecis dan mengekek kot
Alah biasa la kan..perempuan ke dapur jugak tak kira lah masak apa pun :)


Okay ini adalah hasil membeli semalam
Tambahan je pun dari stok gambar bawah ni


Ini hasil membeli mula2 masa kandungan 7 1/2 bulan
Rasanya semua cukup kot
Baju tido dalam 6-7 helai
Baju basahan dalam belas2 helai
Semua Mamma amik saiz 6-12 month ;))
Ke ada korang nampak macam yang tertinggal
Antaranya :-
  • lampin
  • sarung tangan & kaki dan topi
  • tikar getal
  • serkup bayi
  • tisu lembap
  • selimut
  • toto 
  • pampers
  • minyak angin
  •  kelengkapan mandian
  • putik kapas dan kapas
  • baju-bajan
Semuanya adalah serba baru
Sebab yang bujang hari tu Mamma tak simpan
Semua kasi kat sedara mara
Kecuali tilam dan bengkung bayi
Itu pun ada dekat kampung dengan kakak Mamma

Sekarang Mamma sudah mengjangkau 9 bulan seminggu bersamaan 37 weeks
Adoiii takut pulak rasanya huhu
Kesihatan pulak terumbang ambing ni
Sekarang ni sakit tekak datang balik
Camne ni???

  Semoga semuanya selamat dan dipermudahkan. Amin.

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting