Sunday, March 21, 2010

BALING TIN

Hati Mamma at Sunday, March 21, 2010
Bangun agak lambat hari neh..maklum la hari minggu..malam tadi merayap sampai rumah dekat pukul 2.00 pagi..Minum pagi pun dah pukul 12.00 tghr. Bangun pagi tadi pulek, dibantainya kencing dek Kimi tilam Mamma..berhempas pulas la Mamma basuh apa yang patut...tak sampai 3 jam selepas bangun, dibantainya kencing dekat car porch pulak...dah tak pasal-pasal car porch Mamma bersih dan berkilat...tapi bukan itu Mamma nak story..Mamma nak story pasal Kimi main baling tin..satu permainan yang sangat tersohor masa Mamma kecik-kecik dollu..



Mainan ni bukan Mamma yang syorkan pada Kimi..
Masa neh Mamma tengah masak, Kimi keluar ikut pintu dapur..
Patutlah Kimi berlari keluar rupanya jiran tentangga ada kat pintu dapur jugek...
So dorang la yang suruh Kimi baling tin yang sengaja disimpan neh untuk dijual..
Dan tu jerk Mamma teringat masa zaman kegemilangan Mamma dalam arena baling tin..hehehe




Kimi membaling bola keciknya lepas tin tu disusun..
6 kali baling baru kena daa....biarpun duduk xsampai 2 jengkal dari tin tu..hak hak hak







Bersepai jugek tin-tin tu dihempuk dengan bola kecik plastik Kimi..
Kimi mendapat tepukan gemuruh laksana ada kat stadium kekdahnya...hahaa







Kimi ulangi langkah yang pertama tadi...
Terkinja-kinja Kimi main..hahahahahaha...






 Selain itu, tanaman Mamma kat belakang rumah..
Bukan berkebun kat FV sajork..
Tapi tetap tak boleh jadi sekaya dalam FV..hehehehe

0 Tukang Tambah:

 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting