Monday, January 31, 2011

MAMMA PULAK SEKARANG INI

Hati Mamma at Monday, January 31, 2011 0 Tukang Tambah Links to this post
Adalah sangat demam ;(

Salur hidung panas je tiap kali hembus napas
Pala lak ada pening2 lalat
Tapi gagahkan jugak kaki datang opis
Hari ni masuk sekerat hari je
Masuk belah petang

Pagi tadi ada appointment dengan Dr. Liau yang operate mata hari tu
Tambah ubat lagi

Aku ada cakap kat doktor
Aku makan kerang sebab tetiba mengidam lak nak makan
Padahal aku tak suka pun kerang tu
Time2 pantang la menda tak suka rasa nak makan
Saja cari penyakit kan tekak aku ni

Aku makan la dalam 20-25 biji kerang tu
Alah bukan banyak pun, kerang kan kecit2 je
Kasi lepas rasa tekak aje pun
Sekali esoknya kuar macam isi lebih pulak kat dalam mata aku ni
Nasib baik hilang lepas 3-4 hari makan ubat
Tapi syukur gak sebab tak gatal dan cepat hilang isi lebih tu
Tobat tanak makan dah

Okey2 bebalik aku yang demam ni
Rasanya jangkit dengan bujang teruna kot
Dia kan demam dan batuk siap muntah kahak
Tambah lagi selsema sekarang ini

Aku lak duk cium dia je hari2
Tu yang jangkit tu
Tekak lak dah rasa sakit2 pedih2 dah ni
Nape la rajin sangat aku datang kerja heh???
Padahal Dr. Liau nak kasi MC tadi aku lak tanak
Sengal ada je duk mengekor aku ni

Tapi apa guna MC
Kalu kontrak duk macam ni gaya kan
Adehhhh

Saturday, January 29, 2011

KIMI SEDANG

Hati Mamma at Saturday, January 29, 2011 2 Tukang Tambah Links to this post
Sakit 'boboi' skang ni?
Huh??? 'boboi' tu apa???
Ganti nama untuk burung kecit yang belum disunatkan lagi

Aku tak tau mulanya yang boboi dia sakit
Masa memula perasan tu pagi semalam la
Nak mandikan dia, masa nak basuh boboi dia tu
Sekali dia mengelak pastu dia sound aku

Sakit la boboi Kimi

Aku musykil jugak, apsal pulak kan
Pastu nampak bengkak dah macam huruf 'b' pulak boboi dia
Dah agak bengkak hujung kanannya
Tak ke macam huruf 'b' gayanya hehee ;p

Tapi aku tetap la jugak tarik kulit lebih bahagian depan boboi dia tu nak basuh
Sebabnya aku memang basuh bahagian kepala boboi Kimi
Tak kira masa mandi atau lepas kencing
Takut bakteria sebab dia kan belum sunat lagi

Malam tu dia merengek sakit lagi
Aku sapu la minyak gamat kat bengkak tu

Pagi tadi masih bengkak dan merengek
Sapu minyak gamat lagi
Ingat nak pergi klinik je lepas kemas2 rumah

Sekali dia demam pulak tengahari tu
Siap batuk2 pulak
Muntah kahak jangan citer la
Nak penuh mangkuk kecit kat rumah ni

Terus kasi ubat yang amik kat klinik hari tu
Ubat tu pulak baru amik lagi masa hujung tahun lepas
Nak habiskan duit belen medical Papa kekdahnya
Kalau pergi klinik pun, doktor kasi ubat yang sama jugak
Tunggu demam dengan batuk dia ok sket baru pergi klinik check dia punya boboi tu
Kimi lak layan tido je belah petang ni

Aku tanak tepek gambar boboi dia
Nanti dia malu lak kan hehehe
Aku tepek gambar dia tido je la dengan muntah dia
Siyes aku tak pernah tengok muntah kahak macam ni punya banyak

Sekarang ni pun masih tido sehingga entry ini dipostkan
Sian dia
Lepas kena bambu dengan aku hari tu
Sekarang ni demam pulak

Ini adalah sebahagian muntahnya
Selebihnya dalam plastik lain
*muntah pun nak glemer

Jap baru ni ha
Aku check boboi dia dah ok
Tak bengkak lagi
Alhamdulillah

***Sihin, ni la sebab aku tak pergi umah ko, bukan aku tanak pergi tapi tetiba ada aral. Kalau aku pergi jugak, maybe aku akan susah kat tengah jalan dengan demam yang tetiba ini. Maaf sesangat yerk, biasa aku berjanji, aku usaha untuk penuhi apa yang aku kata..

Wednesday, January 26, 2011

AKIBAT KECEDERAAN JIWA DARI KL - LAST!

Hati Mamma at Wednesday, January 26, 2011 2 Tukang Tambah Links to this post
Aku janji ini cerita kencing yang last! ;p

Lambat pulak aku nak post entry last ni
Yelah, namanya pun dalam keadaan stress kan
Kalau stress, kita x
boleh post entry hari2
Nanti tak nampak stress pulak kekekeke
*sengal!

Tapi dah syukur sebab aku sangat cool sekarang ni ;))

Kejadian terakhir ni jadi lepas 2-3 hari episod III
Aku pun dah tak pasti hari apa
Tengah 'Si Mangsa' main puzzle
Dah memang sangat terror dia sekarang dalam menyusun puzzle
Tetiba dia kentut weh muahahha
*Cilakak!!!!

Aku tengah tengok TV punya terperanjat sebab kuat sangat bunyinya
Tapi aku gelak, tengok aku gelak dia pun gelak ler
Sambil tu aku pesan la, tak baik buat cam tu, lain kalu jangan buat lagi
Dia okey jer huhuhu

Sekali aku tengok tangan dia asyik landing kat 'boboy' je
Aku rasa x sedap
Terus je check
Kompom kentut sampai dia terkencing
Adalah sebesar tapak tangan gak basahnya

Aku bangun je basuh
Tak marah2 menggila sangat macam hari tu
Sebab aku dah ada 'kesedaran' sket2 masa ni
Tapi ada gak terlepas cubitan manja sekali kat bahu dia

Malam tu aku tidur sambil peluk dia
Terlalu banyak soalan aku lemparkan pada dia
Tapi sebenarnya selepas kejadian episod I, II & III
Aku ada tanya jugak kat Kimi

Kimi, Mamma mintak maaf sebab tadi pukul Kimi
*ok takpe, Kimi tak marah pun... - kimi jawab

Nape Kimi kencing tak cakap
*Kimi takut nak cakap


Lain kali jangan kencing lagi dalam seluar tau, penat la Mamma nak lap kencing Kimi tu
*okey lain kali kimi tak buat lagi. Kimi janji

Kimi tak sayang Mamma ke?

*Sayanggg

Kalau tak sayang Mamma, tak pe la.....
*nangis dalam gelap aku
* Mamma janganlah cakap macam tu, Kimi sayang Mamma

*Kimi janji Kimi tak buat lagi la Mamma

Hari tu pun Kimi janji, tapi Kimi buat gak lagi kan???
*Hurmmm, Kimi takut nak cakap kat Mamma

Kimi tak siankan Mamma ke duk lap kencing Kimi
* Kesian sangat

Aku tanya soalan kat atas lepas setiap berlakunya kejadian banyak kali
Dan apa aku dapat jawapan yang sama
Paling aku rentung bila dia jawab
Kimi takut nak cakap kat Mamma

Sejak kejadian tu aku banyak berfikir
Kimi tak bersalah pun
Nape nak dianiaya budak yang tak tahu apa2 tu

Kalau ikutkan
Memang ye, dia dah 5 tahun
Logiknya sudah pandai cakap nak kencing kan???
Takpun dah pandai pergi kencing sendiri dah

Aku kena ingat, sebelum ni dia mengikut fitrah aje
Sampai masa nak kencing je, dia cakap elok je macam budak2 lain
Tapi sejak espidod I tu je dia jadi start tak cakap bila nak kencing
Tambah lagi episod II & III, dia lagi jadi trauma dengan sikap buruk aku sendiri
Agaknya betul2 meninggalkan kesan pada diri dia sejak dari itu
Sudah di kira 'rosak perasaan' dah anak aku tu

Aku mengaku salah dan rasa sangat keji weh
Sikit2 nak membaran aje

Pada pendapat aku selepas berfikir
Selepas di ulang tayang banyak kali kronologi kencing2 ni
Aku berpendapat

Kimi tu trauma sebenarnya dengan aku
Yelah, kalau diingatkan
Dia dah cakap nak kencing masa kat episod I kan???
Tapi aku suruh dia kencing dalam seluar je
Pastu aku hambur dia

Lepas tu dia kena pukul sampai terkencing pulak
Dek kerana air sirap tumpah

Lepas tu dia try kencing dalam seluar dah tak payah cakap kat aku dah
Pun kena siat2 jugak

Jadinya dia memang dah takut nak cakap kat aku yang dia nak kencing
Cakap 'kena'
Tak cakap pun lagi dia 'kena'

Dari kejadian episod I sampai la kejadian III
Aku banyak terpikir akibat dan kesan
Sekiranya kita tak rasional
Tak kira apa saja onar yang di
buat anak



Aku masih lagi mencari identiti nak mencari seoraang mak yang 'bagaimana'
Akan aku terus usaha 'mencari'
Cuma apa yang aku perlu adalah sabar dan berusaha
Walaupun aku tahu kadang2 aku akan 'terbabas'

Apabila aku bercakap pasal 'terbabas'
Aku tahu Kimi sangat bersedia apabila aku 'terbabas'
Sementelah Kimi pun seorang yang sentiasa memaafkan aku
Dan sentiasa memberi peluang untuk aku menjadi Mamma yang dia boleh bergantung harap

Dan apa yang sangat2 aku perlukan
Adalah 'pesanan' untuk diri sendiri saja
Selain itu adalah doa dan azam

Korang pun doa2 kan lah untuk aku erk
Mudahan aku menjadi ibu yang superb macam korang
Sayang Kimi dan kamuorang!

AKIBAT KECEDERAAN JIWA DARI KL - III

Hati Mamma at Wednesday, January 26, 2011 4 Tukang Tambah Links to this post
Apa korang ingat cerita kencing2 ni abis takat episod II je ke?
Nih ada lagi nih
Wuaarrrrggggghhhhhh :-|

Tekanan aku tak habis lagi yang I & II hari tu
Sebab kejadian ni cuma berselang 2-3 hari je

Kimi pulak trauma makin menjadi
Kesian kami 2 banak tau

Ni sedutan dari ahad lepas pulak
Ahad kami memang tak ke mana
Papa ada je tido sebab dia kerja malam
Mamma pulak baru nak berehat sebab satu hari buat kerja kat dalam rumah tu
Entah ler tak pernahnya habis
Ada je nak kena hadap khennn
Padahal duduk dalam rumah tu 3 beranak aje
Macam duduk 14 orang pulek!

Korang ingat lepas kejadian episod I & II, aku tak mintak mahap ke
Dah mintak mahap kat Kimi dah
Kimi siap cakap lagi

Takpe, Kimi tak marah Mamma

Rentung sungguh aku dengar stetmen dari insan tulus ni sorang!
Time ni aku rasa nak hentak2 je kepala kat dinding tau
Punyalah sedih sampai aku menangis depan dia time tu jugak!
Ye, aku memang senget sebab nangis depan anak kan
Pastu pulak aku memang sensitive person!

Okey bebalik kisah ahad lepas
Pukul 7.00 petang
Dalam baru nak rehat tu kan
Aku ada tanya Kimi

Nak kencing tak? jom la kencing
*Tanaklah Mamma!

Ok fine, aku tak kesah
Takkan dah 5 tahun tak tau nak kencing ke tidak kan??

Selang 10 minit je
Aku baru keluar dari dalam bilik
Kimi depan Tv terpandang aku macam terperanjat je
Terus lari masuk bilik dia pastu tutup pintu

Aku rasa 'something somewhere' nih!
Terus aku tolak pintu bilik dia sambil tanya

Nape Kimi lari??? Ni mesti ada apa2 ni
Cepat buka pintu ni

*Eh, mana ada apa2 Mamma
Erkkk takde pape la!!!


Aku pulak cemas tetiba
Aku lari kat tikar depan TV
Ye betul tekaan aku

Kumpul tenaga terus tolak pintu sampai terbuka
Sekali aku tengok keadaan Kimi
YA RABBI!!!!! menjerut seluar dia sambil lepak atas lantai
Muka Kimi toksah citer la
Punyalah macam nampak hantu gitu!
Terkejut dan tak bergerak sambil mata tenung tengok aku
Menunggu apa tindakan gila aku selanjutnya dengan redha

Dia KENCING lagi!!!!!!
Takat Kimi tengok aku macam hantu takpe lagi
Aku ni DAH memang tukar jadi hantu dah
Dah la pukul 7.00 ptg kan
Time2 nak masuk maghribi gitu
Memang aku dah kena rasuk betul kali

Aku tak pukul sangat
Aku tarik telinga, tampar2 manja kat pipi tu *ada la sgt!
Tonyoh2 bahu dia
Suara jangan citer
Dah macam orang 'azan' maghrib weh!
Sekali dalam duk menggila laung 'azan' kan
Duk membebel tak henti2
Kalau stapler mulut aku time tu kompom terbuka balik stapler tu!

Sekali dalam duk menggila tu kan
Kimi memang terjelepok je kat lantai
Aku memang hilang waras dah masa ni
Kalau aku kenang balik aku kompom menangis beb!
Sampai sedu sedan aku boleh menangis!

AKU BOLEH ANGKAT KAKI AKU TERUS TENDANG DIA KAT BETIS
Warghhhhhhhhhh
Skala kekuatan tendangan aku dalam 4/10 kot
Agak kuat untuk budak besar tuh weh!!!
Aku pulak kasi penendang sambil berdiri
Jahat gilos aku masa tu
Memang tak ingat pape time tu
Memang setan betul la jadinya time maghrib2 ni

Aku memang tak pernah macam ni
Paling kuat hari tu la , aku pukul samapi terkencing pastu cubit sampai kesan biru2 je huhtu ada la

Masa kena tendang tu kan
Kimi memang terperanjat gila
Sebab dia sendiri pun tak sangka
Aku boleh bertindak sejauh itu

Lepas dah hambur Kimi
Mula la sesi nak mengelap semua kencing sampai SEPARUH RUMAH
Mau tak samapi separuh rumah hee
Sebabnya dari tikar depan TV, dia dah berlari masuk ke bilik
Pastu aku pulak dah terpijak kencing dia masa tolak pintu dia tu

Dah tu cane aku nak ke bilik air dengan kaki terpijak kencing camtu???
Nak terbang kah? Nak jalan dengan lutut kah???

Dengan redha pejam je mata aku jalan jugak pergi bilik air kat dapur tu
Maknanya aku kena lap sekali kencing yang sengaja ditepek kat laluan ke tandas dapur tu
Lain la dia kencing atas tikar tadi, pastu tak bergerak ke mana2 kan

Tu yang jadi separuh rumah
Kali ni betul penuh kencing umah aku weh!!!
Tuhan betul nak menguji aku

Samapi togel rumah aku keluarkan tikar jemur kat pagar luar siap basuh
Segala bantal dan mak nenek atas tikar tu kena basuh balik
Maklom ler, rumah tak banyak barang
Dah rasa macam baru pindah rumah je

Hai Kimi Kimi
Kesian ko nak
Asyik 'kena' manjang
Dapat pulak mak tak reti nak sabar
Asyik je nak buat apa yang terlintas
Tapi tendangan tu memang tak terlintas kat pikiran langsung
Sungguh bahaya heh kalau marah2 time maghrib
Setan sungguh banyak!!
Dan setiap kejadian tu jugak aku minta maaf

Mungkin pendapat korang
Mintak maaf pastu ulang lagi buat
Sama jerk kan????
Sebenarnya aku marah dengan tujuan nak mengajar
Tapi aku memang terlebih dah sampai tahap mendera pulak

Takpe, tunggu next entry sebab ada lagi sket aku nak cerita
Tujuan pendedahan ni bukan nak bukak pekung
Cuma nak berkongsi sedikit kesengalan aku sebagai mak
Yang semestinya tak macam korang
Mak yang superb2 ;p

Tuesday, January 25, 2011

AKIBAT KECEDERAAN JIWA DARI KL - II

Hati Mamma at Tuesday, January 25, 2011 3 Tukang Tambah Links to this post
Alkisah....

Jumahat yang lepas
Sampai rumah lepas balik kerja dah 6.30 petang
Letak
beg terus angkat air semayang nak solat
Tak duduk nih!
*intro pun dah panas erk ;p
*korang jgn nak tanya apa kene ngan KL khen, aku g KL senin lepas

Okey sam
bung balik ler
Dalam dah angkat tak
bir tu, takbir tau takbir tak muehehehe
*macam la aku sorang semayang khennnn, idok ler, maknanya proses semayang tu dh
bermula le
Sekali Kimi capai botol air yang ada air sirap petang semalam

Pastu tanya aku masa nak tak
bir tadi tu

Mamma Mamma air ni
boleh minum tak?

Kalau aku teruskan semayang maknanya Kimi akan minum air sirap petang semalam tu khen
Nak tanak kena la jawa
b dengan hati yang terbako

Isk tak
boleh dah basi
Pergi taruk dalam sinki, nanti lepas semayang Mamma kasi yang lain

Lepas tu aku pandang la dia nak angkat kaki nak hantar
botol tu ke dapur
Dalam pada tu tangan duk pusing bukak tutup botol tu
Sekali air tu tumpah noksss!!!!
Terus aku jerit

Weh Kimi, jagan
buka nanti tumpah
Lepas cakap je tumpah

Kecepek air tu tumpah kat lantai
Aku nak pergi kat dia
Agaknya Kimi dah memang kenal sangat perangai
busuk mak dia ni
Se
belum dia kena lagi parah dia terus lari ke sinki nak lempar botol air tu cepat2 dalam sinki

Yang
paling tak tahan tu
Sambil lari sambil air tu kecepek, kecepek duk tumpah sepanjang laluan ke dapor
Sila percaya rumah aku dah penuh dengan air sirap yang petang semalam!!!!!!!
Yang aku pulak duk kejar dia dari
belakang

Aku dapat je Kimi
Kat ceruk dapur tu jugak kena
bambu
Yang paling meruntung jiwa aku ni
Aku pukul dia sampai dia TERKENCING lagik weh!!!!!
Dah datang lagi satu
bahana
Air sirap tak lap lagi nih!
Tam
bah lagi nak basuh najis si bujang teruna pulak

Nak tanak
Aku
buka balik telekung semayang aku tu
Aku
basuh dulu KENCING Kimi ni
Kalau aku tak basuh pastu pergi semayang dulu
Pastu Kimi pulak berlari kuar masuk rumah
Bukan takat rumah penuh air sirap petang semalam
Tapi rumah penuh air kencing Kimi pulak!!!!

Aku pukul dia sampai tersedu-sedu
Air mata menagih simpati jangan cakap
Sakit sungguh hati aku masa tu
Dengan penat
balik kerja tak hilang konon2 kan

Pikir
balik aku menyesal tak sudah ko
Terus terang cakap la
Aku tak semayang asar petang tu
Asar aku dah terlajak ke Maghrib huhu

Dah 6.30 petang pastu nak
basuh kencing Kimi
Nak
basuh Kimi lagi
Nak
basuh sirap yang tumpah lagi
Warghhhhh

Sam
bil basuh sambil aku meraung beb!
Memang aku menangis
betul la masa basuh lantai ni
Dah rasa dalam citer anak tiri kena wat keje
berat lak

Yang Kimi lak tak sudah2 menangis khen
Aku tau sakit weh
Aku libas dia tak ingat punya lah
Kalu tak, takkan la sampai dia terkencing

AKIBAT KECEDERAAN JIWA DARI KL

Hati Mamma at Tuesday, January 25, 2011 3 Tukang Tambah Links to this post
Jiwa dan raga terus bergoyang sampai hari ni!
Si Bujang Teruna jadi mangsa
Hurghhhhh!!!!

Itulah aku sejak seminggu 2 ni
Yang aku perasan sangat lepas-lepas
balik KL hari tu
Tekanan sungguh dengan nasib diri dan kawan yang lain
Walaupun berada dalam keadaan 'selamat'
Tapi berapa lamakah kamisebagai Penolong Pengurus akan 'selamat'?
Tak sapa boleh kasi jaminan tentang status kontrak kami kat PID nih

Udah ler penat
bukan main
Sampai rumah aje rasa nak marah ajerk
Itu akibat kecederaan jiwa lah tu

Isk rasa tak rasional langsung aku ni dalam menangani situasi terik cam ni
Si Bujang Teruna lak jadi mangsa
Kesyiannn kat dia weh

Satu hari keluar makan malam
Sebabnya tak masak sebab letih sangat2 balik dari KL hari tu
Seminggu gak layan kedai kamiorang
Dah makan kedai, Mamma tak duduk diam gak
Pergi amik tisu kat kaunter depan la
*Korang taruk la tisu kat setiap meja, kemut betul la

Pastu bangun lagi pergi amik mangkuk kosong untuk Kimi makan pulak
Pastu lupa amik sudu dengan garfu pulak
Letih la mak bangun duduk bangun duduk ni
Lagi bertambah terdera jiwa raga rasanya!

Sekali Kimi sound

Mamma nak kencing!!!

Adeh, baru nak suap makan kat mulut
Potong stim betulla
Memang tempat kami makan tu ada tandas awam
Dalam 20 langkag sampai la tandas tu
Tapi Ai dah penat sangat
Nak suruh Papa, dia tengah makan jugak
Sambil2 buat tak dengar kekdahnya khenn

Sekali aku sound balik dengan tuduhan yang tak berasas tau erk ;(

Nampak tandas dan2 tu jugak la ko nak kencing heh???
Dah tahan dulu Mamma nak makan ni
Nanti kencing

Alah Mamma, tak tahan ni nak kencing


Kimi tipu heh???
Dah makan jer dulu, tak pun kencing je dalam seluar

Baru je terlucut perkataan 'dalam seluar'
Cantik je seluar Kimi basah secara menurun!
Secara menurun ok!! bukan menaik ;(
Dia kencing dalam seluar!!!!!!!
* Lain kali jangan tuduh anak yang mukan2 ;p
Goshhhh!!!!!
Kimi tak pernah macam ni sebelum ni
Kalau kat shopping mall pun, ada barang yang dia nak pun tak mengamuk yang mukan2!
Ini kan pulak kencing merata-rata macam ni oiii

Sungguh mendengar kata anak aku kali nih!
Huduh meno perangai mak dengan anak ork???!!!
*ada ke suruh anak kencing kat situ jugek
Lagi bertambah kecederaan mak ko ni nak oiii!!!!
Makan tak habis apa tak habis
Terus je bayar masuk kereta

Nasib la kami duduk makan kat luar kedai
Pastu pulak, suasana cam gelap sket kan
Area parking tar depan kedai, mana lak tuan kedai nak sambung mentol sangat kan??
Tapi aku pasti, sorang pun tak sedar Kimi dah kencing kat kedai tu keke

Pastu kat atas lapisan tar cepat la serap air kencing kimi tu
Kalau kat simen mesti la air kencing tu bertakung meleleh siapkan???
Agaknya tar tu pun memang panas nak air
Nah amik Kimi kasi air kencing terus kekeke
Nampak kesan basah je la, tak ada lopak air tu

Dalam kereta pulak
Aku terpaksa tolak kusi depan tu ke belakang habis-habisan
Pastu aku angkat Kimi suruh dia mencangkung atas alas kaki getah tu tanpa bergerak!
Sambil mendengar bebelan aku sampai ke rumah
Nasib la kedai dengan rumah tu tak sampai 3 minit tau
*tangan aku ada jugak la bantai2 manja Kimi tu ~ tang manja jgn la percaya sangat!
Kalau dok, masak la ko duk dengar bebelan aku
Papa diam je dari tadi!
*selamatkan diri dari kena hambur sekali!

Thursday, January 20, 2011

LETIH SANGAT-SANGAT

Hati Mamma at Thursday, January 20, 2011 4 Tukang Tambah Links to this post
Tu la
Sejak balik dari Kuala Lumpur hari tu
Untuk menandatangi kontrak pasal kerja khennn
Toksah kata badan letih, malah mata pun sangat letih
Dengan naik bas travel ke KL khenn
Agaknya pasal asap dan habuk kot

Dalam dewan pulak, punya la silau dengan spotlight kat dalam tuh
Pandangan dah kabur sangat
Pastu dengar pulak ceramah2 yang menyakitkan hati
Ceramah2 'goyang telo'
Memang meletihkan jiwa raga
Mata lak jadi merah jer lepas balik KL
Pastu balik pada badan pulak
Letih sampai hari ni
Letihnya sampai aku duduk pun boleh terlelap!
Apa punya letihkan

Sampai terjelir macam ni idok le kekeke
Tapi letih sampai balik rumah lepas makan terus kebabom jer
Tah mana anak, tah mana laki!

Ni update blog pun tengah letih lagi!

Friday, January 14, 2011

YONG TAU FOO

Hati Mamma at Friday, January 14, 2011 8 Tukang Tambah Links to this post
Semalam orang tak sakit mata mengidam nak makan Yong Tau Foo
Punya mengidam macam la orang sakit mata tak sakit mata
Pikirkan sorga di wajahmu bawah tapak kaki orang tak sakit mata kan ;p
Pastu orang sakit mata buat la ni

Ini
baru 1st time orang sakit mata buat
Nasi
b baik Jadi

Orang tak sakit mata yang 2 orang tu makan tak hengat
Sam
bil2 tu orang sakit mata dapat pujian2 dari orang tak sakit mata kekeke

Yang tak boleh blahnya
Orang sakit mata pun ti
bai ni
Tak pantang dah, siap tam
bah mee hoon lagi dalam ini Yong Tau Foo ;p

Pagi tadi orang tak sakit mata sarapan ni
Le
bih yang semalam punya kekekeke
Orang sakit mata dapat lagi pojian keh keh keh

* Harap korang tak
biol baca entry orang sakit mata hari ni. Arios!

Thursday, January 13, 2011

JURURAWAT MAMMA

Hati Mamma at Thursday, January 13, 2011 3 Tukang Tambah Links to this post
Kat rumah ni la kerja bujang sorang ni
Lepas waktu sekolah dialah tukang taruk u
bat Mamma
Nampak je Mamma nak taruk u
bat
Dan2 tu
berlari

Kimi
buat!!!, Kimi buat!!
Mula tu risau gak
Watnya tercucuk mata botol tu dalam mata
Mau meraung kat situ gak kan



Lepas sekali buat nampak ok
Sampai sekarang ni la duk rumah tukang tarukkan ubat hehe ;p

*Teringat masa Mamma sakit perut gulung2 hari tu
bujang ni jugak la pergi amik Eno Halia taruk dalam air masak
Kasi Mamma minum huhu
Really appriciated it!


Tuesday, January 11, 2011

ALAMAK!!

Hati Mamma at Tuesday, January 11, 2011 6 Tukang Tambah Links to this post
Semalam 1st appointment lepas kuar wad dengan Dr. KL Liau
Pagi2 dah keluar
Agak kelam kabut jugak lepas hantar Kimi sekolah

Sampai MMC, kena tunggu jap se
bab orang agak ramai
Kena je giliran Mamma, terus Dr. Liau cek mata dengan kanta dia
Terus dia kata, Jahitan dia ter
bukalah!
Dah tetas!!!

Huh!!! ye ke doktor???
*xkan doktor main2 lak, pastu dia kata xla..saya gurau jeeee

Awak genyeh ke???


Gosok2 ada doktor sebab mata saya gatal sangat2
* Aku tipu ;p padahal genyeh sesuka hati je kekeke
Dah gatal mana leh tahan, bukan sikit2 lak tu


Dr. Liau buang benang yang tetas tu
Macam buang semut dalam makanan je erk ;p

tq uncle google ;p

Macam gambar atas tu, macam ni la Dr. Liau jahit hari tu
Cuma Mamma punya tak kena kat mata hitam la

Pastu Dr. Liau kata kena jaga sikit
Dr. Liau sendiri pun pelik kenapa tak hilang gatal tu
Mamma rasa, aki
bat jahitan tu yang menghasilkan rasa gatal tu
Se
bab dia rasa tajam2 dan berduri lak dalam mata

Lepas tu kan, mata Mamma pulak ada tum
buh macam isi lebih
Gerun kan korang
baca
Mamma kat sini lagi la risau weh!!!
Tapu dah tanya Dr. Liau kata nanti akan hilang

Kalau tak hilang????
waaaaaaaa!!!!

BARU PANDAI!

Hati Mamma at Tuesday, January 11, 2011 0 Tukang Tambah Links to this post
Sekolah masuk tahun ni dah 2 tahun!
Tahun lepas jenuh duk suruh2 lukis itu ini
Semuanya, tak tahulah Mamma!

Jumaat lepas pulak
Sambil lepak2 dengan mata sakit ni
Sekali dia lukis macam kat
bawah ni

Haip haip! korang jangan gelak heh ;p

Memang la tak macam Imuda yang lukis! keke ;p
Tapi ada la rupanya
Tengok tang bunga tu, korang tengok pun dah tau itu bunga hehe
Maknanya dah
boleh masuk pertandingan melukis
*Ini cita2 mak dia kekeke

Tak tahu lah dia mana datang ilham
Tup2 dia tunjuk siap jerk
Takkan terus pandai je bujang sorang ni
Se
belum2 ni mana nak tengok dia lukis2 bagai
Ni siap kaler2 lagi

Tapi se
belum ni memang tak nafi la
Dia terer sangat kalau lukis
bulat, segitiga dan segiempat kekeke

Mamma tanya gak

Mana Kimi
belajar?

Ang Jeng Hang yang ajar, katanya

Setau Ai, Ang Jeng Hang duduk kelas K2
Dia duduk kelas K1

Jangan2 dorang ni ponteng kelas belajar melukis dalam tandas tak????

Tuesday, January 4, 2011

BERMULALAH RUTIN BERLOBAK!!

Hati Mamma at Tuesday, January 04, 2011 4 Tukang Tambah Links to this post
Tadi Kimi pergi sekolah dengan beg yang rabak sikit tu
*tak ada kene ngan topik weh!
2 hari lepas akak Mamma yang sulung remindkan pasal lo
bak ni
Special thanks to her huh!
Mampus Mamma lupa pasal lo
bak ni baik untuk mata
Petang tu terus pergi Giant tepi taman cari lo
bak

Dua hari ni
berlobak sakan la Mamma
Dari
buat jus, lempeng, sup dan masak2 lain rasa kan semua dah buat

Mrs. Principal Hakimi suruh Mamma pantang 6
bulan wooooo!!!
Kalau tak, nanti lagi teruk dari se
belum operation katanya
Huh!!!!
betul ke??? oooo tidakkk!!!!!
Kena pantang minyak2, pulut, seafood, belacan dan food2 yang menggatalkan!
Lebih dari orang bersalin pulak rasanya!

*poji-pojian untuk uncle google ;p

Ni lempeng lobak
Malam tadi punya
Guna minyak lap2 je kat kuali non-stick tu
Kimi suka!
Tapi tak la sedap mana huhu

Tadi buat ikan gelama stim!
Ikan siakap masak sam
bal tapi x ambik gambar
Yang kene mengena dengan tuan
blog je boleh masuk blog kekkeke
Tadi stimkan 3 ekor tapi ni tinggal sekor je la dah kena ngap!

Sekarang masa bersiap sedia untuk pantang selama 6 bulan huhuhu erks!
Rasa nak tercirit lobak pun ye hehe
Padahal
baru 2 hari ni
Lepas 6 bulan nanti, harus muka pun oren je kekeke

Monday, January 3, 2011

SESI PERSEKOLAH HARI PERTAMA 2011

Hati Mamma at Monday, January 03, 2011 5 Tukang Tambah Links to this post
Pergi sekolah pagi semalam sukar jugak
Sebab lama sangat meninggalkan sesi mandi pagi ;p
Siap melalak pulak dalam
bilik air huhu

Tapi paksa la jugak Hakimi untuk ke sekolah
Se
bab hari ni kan hari pertama sekolah untuk tahun 2011

Bagai yang telah diceritakan pada entry lepas
Sebelum ke sekolah, Mamma sempat snap beberapa keping gambar dengan persiapan last minit!
Yang kaler merah tu
beg sekolah yang dibeli hari last percutian
Harganya sangat murah cuma RM16.90 hahaha
Takde
brand benten benten dah
Rem
bat aje mana yang ada stok keh keh keh

Lawa beg ni siap bentuk kereta lumba lagi
Posing sipi2 pulak siap tayar kereta dengan tingkap ;p


Pandangan belakang bumbung kereta


Sampai je Wonderkids, terus terjah sliding tu
Sekali terjumpa kawan lama
Siap cakap U want see my bag???

Megah
betul anak Ai ni dengan bag tujuhbelas ringgit dia kekekeke

Tapi yang kecewanya bila
Lepas je waktu sekolah,
beg nya sudah koyak!!! wa wa wa wa
Itu ke se
bab beg murah hah???
Sudah koyak dekat
bahagian penyandangnya

u c!! u c!!! u c!!!!
Koyak kan????
Adeh, beg murah tahan sehari, beg mahal tahan 6 bulan aduuuu
Mana nak cari
beg yang tahan bertahun2 untuk bujang ni sorang??????

SUDAH BERADA DIRUMAH

Hati Mamma at Monday, January 03, 2011 3 Tukang Tambah Links to this post
Semalam petang dalam puklul 5.00 ptg Mamma dah keluar Wad 85A2 di MMC
Dapat ubat titis sebeban huhuhu
Rasa
boleh buat meniaga kedai ubat mata pulak kekeke
Siap semua bayar, kitorang keluar menyopping barang Hakimi nak sekolah esok
Aduuu apa jadahnya lahhai, esok dah nak sekolah
Hari ni
baru nak beli beg, gunting rambut bagai
Tapi nak wat camne, carikla jugak

Lepas makan kat JUSCO Melaka
Kami hanak
banak balik terus tido ajelah
Seluruh badan pun dah penat sangat
Seharian tak tidur hari ni

MC sangat lama dowhhh
Tapi apa gunanya
Bukan boleh buat apa pun kan
Kalu takat MC setahun majikan kasi 10 hari ajek!

Tapi tak pe la
Dapat duduk rumah rehat2 kan mata sudah cukup
bagus
Akan Ai rehat sampai sihat walafiat!
hehehehe

Saturday, January 1, 2011

NEW YEAR DENGAN MATA BARU ")

Hati Mamma at Saturday, January 01, 2011 6 Tukang Tambah Links to this post
Hah! tajuk menjeleskan korang je keh keh keh
Korang azam tahun baru berbakul-bakul kan
Mamma tak payah azam dah tahun ni
Cukup sepasang mata
baru je hua hua hua

Macam tahun se
belum2 ni
Memang sama je
banyak azam tahun baru Mamma dengan korang
Tapi haram nak capainya keh keh keh
Tapi korang kompomnya azam tahun lepas mesti capai target kan
Tak macam Mamma

Okey berbalik pada mata
Takpelah tak biru pun khennn
*pujuk hati sendiri ni ;p
Cukup dengan mata yang seksi laguni je muahahahaha
Jadi tahun ni tak payahlah azam berazam bagai
Tahun baru Ai dengan mata baru nyah!!!
keh keh keh lagi nak senyum riak huhahuha

Harap dah
baik semua jadi la se seksi ni khennn ;p
berangan lagik ko minah!

Doktor baru datang buka balutan yang semalam punya
Semua cantik progressnya huhu
Esok
boleh balik yahuuu!!

Ops lupa lak nak cakap
Petang semalam Dr. K C Lim datang check resdung Mamma
Alah Dr. Lim ni pakar ENT
Lepas check, dia kata
bukan masalah resdung
Pulakkk!!!!

Tapi katanya Mamma alahan teruk dengan ha
buk dan aircond
Se
bab tu dia boleh jadi gatal bahagian mata, tekak, telinga dan hidung jugak
Fuhhh lega tapi lepas ni kena
bergantung dengan ubat kalau gatal tu datang
Hmmm ni yang tak suka ni!
Ke
bergantungan hidup dengan kena makan ubat saja
no no no

Okey
belum terlambat lagi rasanya
Mamma nak ucapkan


Happy New Year 2011!!!!

Pada semua rakan
blogger
Y
ang sentiasa mendoakan kesejahteraan Mamma
Sepanjang
duduk hospital ni
Terima kasihhhhh terima kasihhhhh terima kasihhhhhhhhhh
Semoga kalian juga berada di dalam kesejahteraan dan keredhaanNya
 

OOH HATI MAMMA Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting